کشور های خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند

به گزارش ناق، مدیر موسسه فرهنگ عربی و اسلامی دانشگاه پکن با بیان اینکه یکجانبه گرایی در ذهن مقامات آمریکایی نهادینه شده، گفت: کشور های خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند.

کشور های خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وو بینگ بینگ مدیر موسسه فرهنگ عربی و اسلامی دانشگاه پکن عصر امروز (سه شنبه) در نشست عمومی مجمع گفتگوی تهران گشایش افق های جدید: موضوعات جاری و سناریو های آینده در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه طی اظهاراتی با بیان اینکه قدرت های خارج از منطقه هر کدام اهداف خاص خود را دارند، مطرح نمود: در چین این مباحث را داریم که آیا در منطقه بمانیم یا خارج شویم.

وی گفت: اگرچه آمریکا نقش مسلطی در سطح منطقه دارد و ایران نیز سیاست های خاص خودش را در منطقه با هدف تدوین یک ترتیبات جدید منطقه ای در سطح منطقه پیش می برد، ولی باید بدانیم کشور های خارج از این منطقه به این منطقه تعلق ندارند، کشور هایی همچون کره، ژاپن، هند، مالزی، آفریقا و ...، ولی نقش مثبت آن ها می تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کند و همه این کشور ها می توانند در این قضیه مشارکت داشته باشند.

این تحلیلگر چینی اظهار داشت: عملکرد یکجانبه آمریکا یک پدیده بلندمدت است و نمی توان آن را یک شبه حل و فصل کرد. یکجانبه گرایی در ذهن مقامات و رهبران آمریکا نهادینه شده و آمریکا خود را به عنوان یک ابرقدرت می داند، ولی همزمان به کشور های منطقه وابسته است.

وی بیان نمود: از سال 2011 با وقوع بهار عربی منطقه دچار تحولاتی شده و در دوره گذار خود واقع شده است، اما این دوره گذار در بسکمک از کشور های منطقه از جمله کشور های عربی حائز اهمیت است، چرا که با چالش هایی روبرو هستند از جمله در بسکمک از کشور ها به لحاظ اقتصادی شاهد حذف سوبسید ها هستیم و این انتظاراتی را در افکار عمومی این کشور ها ایجاد کرده است و همواره این چالش وجود دارد و باید با قابلیت هایی که داریم این چالش ها را از بین ببریم.

این تحلیلگر چینی اظهار داشت: کشور های منطقه باید اینگونه فکر کنند که چگونه دوره گذار را طی کنند تا به اهدافشان برسند.

مدیر موسسه فرهنگ عربی و اسلامی دانشگاه پکن اظهار داشت: آمریکا و چین در دو جهت قرار دارند. یک کشور به دنبال همکاری های اقتصادی است و کشور دیگر به دنبال برقراری صلح و ثبات در سطح جهان؛ چین و آمریکا یک جهت مجزایی را می پیمایند و همین مسئله چالش هایی را برای ما ایجاد کرده است. در حوزه های فناوری و تجارت شاهد رقابت ها و تنش هایی هستیم. به فضای لازم نیاز داریم که به راهکار مشترک دست یابیم و نمی توانیم رویکرد بدبینانه داشته باشیم و باید خوشبین باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 710

به "کشور های خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور های خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید