برترین سنگ های تراورتن کدام اند؟

به گزارش ناق، رپرتاژ آگهی- در صنعت ساختمان سازی می توان از سنگ های مختلفی استفاده کرد. هر کدام از این سنگ ها دارای ویژگی های متفاوتی بوده و با توجه به همین خصوصیات، مشتریان خواهان خرید انواع گوناگونی از آن ها هستند. یکی از سنگ های محبوب و پرفروش در این حوزه، سنگ تراورتن است. این سنگ دارای ویژگی های منحصربه فردی بوده و به همین سبب نیز معمولاً در نمای خارجی ساختمان ها به کار می رود و موجب می گردد تا نمای ساختمان دارای جلوه ای ای زیبا و لاکچری باشد؛ اما از آنجایی که این سنگ ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند باید در خرید آن برای استفاده در نما، با آن ها آشنا بوده و با توجه به نیازها و نظر کارشناسان، برترین نوع آن انتخاب گردد.

برترین سنگ های تراورتن کدام اند؟

از این رو کسب اطلاعات کافی در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بنابراین نباید بدون این اطلاعات اقدام به خرید این نوع سنگ ها نمود.

ویژگی های سنگ تراورتن

انواع سنگ های تراورتن با توجه به محل استخراج آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند؛ اما در کنار این تفاوت ها، این مصالح دارای یکسری ویژگی های ساختاری نیز است که در خصوص تمامی آن ها صدق می نماید. این سنگ ها ناشی از رسوبات شیمیایی در ارتفاعات کم است و در ساختار آن، اندازه کربنات کلسیم از دیگر مواد معدنی، بیشتر است. از مهمترین ویژگی های سنگ تراورتن می توان به وجود خلل و فرج زیاد در آن اشاره نمود. این سنگ در تنوع رنگی بالایی از سفید، کرم، قهوه ای، زرد، قرمز، آب و خاکستری و … وجود دارد. این سنگ دارای طرح و نقوش منحصربه فردی است که همین موضوع آن را به سنگی محبوب در میان کاربران تبدیل نموده است. برخورداری از شکاف کم، برش پذیری بالا، مقاومت قابل قبول، برخورداری از قیمت مناسب و تنوع رنگی، از دیگر ویژگی های ممتاز این محصولات به شمار می آیند.

سنگ تراورتن حاجی آباد

یکی از مهمترین انواع سنگ های تراورتن، تراورتن حاجی آباد است. این سنگ در دو نوع بی موج و موج دار در بازار وجود دارد. مشتریان می توانند این نوع از تراورتن را در رنگ های مختلفی تهیه نمایند، البته گفتنی است که برای خرید سنگ تراورتن حاجی آباد، به مراکز معتبری مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین کالا ساخت از جمله این مراکز است که انواع سنگ های تراورتن را در ابعاد مختلف و به صورت برش خورده به مشتریان خود عرضه می دارد.

با استفاده از خدمات این مرکز، به علت حذف واسطه ها، قادر خواهید بود تا خریدی ارزان داشته باشید. شما می توانید این سنگ ها را در درجات ضعیف با رگه های قرمز و مشکی بخرید و یا اگر خواستار خرید سنگ با درجات قوی هستید باید در پی انواعی باشید که رنگ روشن تری دارند.

سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد را به تناسب ویژگی هایی که دارد جزء برترین سنگ تراورتن در جهان به شمار می آورند. این سنگ در رنگ های روشن تا تیره به بازار عرضه می گردد. هر چه رنگ سنگ، تیره باشد سنگ دارای ساختاری ضعیف بوده و با روشن تر شدن رنگ آن، درجه سختی آن بالا می رود.

از جمله نکاتی که باید توجه کرد این است که این سنگ ها دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی بوده و در برابر تنش های دمایی و جوی، قادر به تحمل فشار بالایی هستند. خرید این سنگ برای استفاده به عنوان نمای ساختمان باید با دقت بالا و با مشورت گرفتن از کارشناسان این حوزه انجام گردد.

سنگ تراورتن آتش کوه

از دیگر انواع سنگ های تراورتن که جزء برترین آن ها نیز به شمار می رود تراورتن آتش کوه است. این سنگ به صورت کلی دارای رنگ روشنی است؛ اما می توان روشنی آن را در درجات مختلفی دسته بندی کرد. درجات بالای سنگ تراورتن آتش کوه دارای سفیدی و رنگ روشن شفافی است؛ اما هر چه به درجات پایین تر نزدیک می شویم می توان رگه های شکلاتی و قرمز را مشاهده کرد. این سنگ ها در دو نوع بی موج و موج دار فرآوری می شوند که شما می توانید متناسب با احتیاج خود، هر کدام از آن ها را بخرید.

شما می توانید با مراجعه به گروه فراوریی کالا ساخت، این نوع سنگ را باکیفیت عالی و در ابعاد مختلفی برش داده و آن را با قیمت مناسبی بخرید. به این ترتیب قادر خواهید بود حجم بالایی از این مصالح را باکیفیت بالا تهیه نموده و در نمای ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید.

سنگ تراورتن دره بخاری

یکی دیگر از انواع سنگ های تراورتن که به علت شباهت بالایی که با تراورتن حاجی آباد دارد، بعضی مواقع با آن اشتباه گرفته می گردد، تراورتن دره بخاری است. سنگ تراورتن دره بخاری در طیف رنگی روشن و تیره از معادن استخراج می گردد و با توجه به موج های منظمی که در بافت آن وجود دارد می تواند موجب تشکیل جلوه ای یکدست در نمای ساختمان گردد. امروزه در مواردی که مشتریان تمایل دارند نمای ساختمان خود را به صورت مدرن و لاکچری نماکاری نمایند از این سنگ استفاده می گردد.

کلام آخر

سنگ های تراورتن از سنگ های پرکاربرد در نمای ساختمان ها به شمار می آیند. قیمت سنگ تراورتن با توجه به نوع آن، رنگ و رگه های موجود در این محصول، ابعاد این محصول و دیگر پارامترها، معین می گردد؛ اما شما می توانید با خرید از مراکز فراوری و فروش مجاز این سنگ ها، قیمت خرید را پایین بیاورید. ضمناً این کار باعث می گردد تا با اطمینان بیشتری اقدام به خرید این نوع سنگ ها نموده و در نهایت نیز از نتیجه کار، رضایت کامل داشته باشید.

در خاتمه باید یادآور شویم که مرکز فراوری و فروشگاه اینترنتی کالا ساخت از جمله مراکزی است که سنگ های تراورتن را باکیفیت بالا و در انواع مختلف فراوری نموده و به مشتریان خود عرضه می نماید. شما می توانید وارد این سایت شده و از خدمات مشاوره کارشناسان این مرکز در جهت خرید محصولی مناسب و باکیفیت، بهره ببرید. کالا ساخت به علت حذف تمامی واسطه ها، این سنگ ها را با قیمت مناسبی به فروش می رساند. کیفیت بالا و قیمت سنگ تراورتن از جمله دلایلی است که شما را مجاب به خرید از این مرکز خواهد نمود.

سؤالات متداول

1* ویژگی های سنگ تراورتن چیست؟

ساب پذیری و برش پذیری فوق العاده، مقاومت بالا، قیمت مناسب، تنوع در رنگ و نوع

2* برترین سنگ های تراورتن را کدامند؟

سنگ تراورتن حاجی آباد، عباس آباد، آتش کوه و دره بخاری

3* قیمت سنگ تراورتن بر چه اساسی معین می گردد؟

قیمت این مصالح بر اساس رنگ، ابعاد، نوع فرآوری و … معین می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی سایت کالاساخت https://kalasakht.com مراجعه نمایید و از محصولات آن تماشا فرمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1906

به "برترین سنگ های تراورتن کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سنگ های تراورتن کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید