ترامپ برای رهبر کره شمالی پیغام تبریک تولد فرستاد

به گزارش ناق، منابعی در کره جنوبی گفته اند رئیس جمهور آمریکا در پیامی تولد رهبر کره شمالی را به او تبریک گفته است.

ترامپ برای رهبر کره شمالی پیغام تبریک تولد فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیغامی تولد کیکم جونگ اون، رهبر کره شمالی را تبریک گفت. این خبر را چانگ یویانگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز آدینه اعلام نموده است.

چانگ که هفته جاری در واشنگتن با کاخ سفید ملاقات نموده بود در جمع خبرنگاران گفت به او پیغامی داده شد تا آن را به کره شمالی تحویل دهد. او گفت این پیغام روز پنجشنبه تحویل شده است.

چانگ، بدون ارائه توضیحات بیشتر درباره اینکه پیغام ترامپ به صورت مکتوب بوده یا به صورت گفت: رئیس جمهور ترامپ از رئیس جمهور مون (رئیس جمهور کره جنوبی) خواست پیغامش را به کیم برساند.

خبرگزاری رویترز نوشته گمان می رود تولد کیم روز 8 ژانویه است، اگرچه حکومت او هرگز این تاریخ را تأیید ننموده است. دولت آمریکا سال تولد کیم را 1984 اعلام نموده و با این حساب او سال جاری 36 ساله می گردد.

پیغام تبریک ترامپ، نمونه ای دیگر از تمرکز او روی مسائل شخصی و فردی در روابط میان دو کشور است. ترامپ، بعد از ملاقات با کیم جونگ اون به تمجیدهای فردی از رهبر کره شمالی پرداخته و مسائل مهم مربوط به اختلافات دو طرف در مذاکرات هسته ای را به حاشیه برده است.

رهبر کره شمالی چندی پیش تهدید کرد در صورتی که آمریکا راهکارهایی عملی برای اجرای توافقات حاصل شده میان دو طرف ارائه ندهد یک هشدار کریسمس برای آمریکا خواهد داشت. تحلیلگران گفته بودند امکان دارد کره شمالی به انجام آزمایش های موشکی و هسته ای دست بزند. ترامپ اما گفت دوست دارد هدیه کریسمس کیم، یک گلدان باشد، چون او از گلدان خوشش می آید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 714

به "ترامپ برای رهبر کره شمالی پیغام تبریک تولد فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای رهبر کره شمالی پیغام تبریک تولد فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید