تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در گرمخانه های خاورشهر و لویزان شروع شد

به گزارش ناق، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از شروع تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا از روز شنبه در مراکز خاورشهر و لویزان اطلاع داد.

تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در گرمخانه های خاورشهر و لویزان شروع شد

جهت دریافت خدمات طراح نمای ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی گفت: سازمان در روز پنجشنبه 8 اسفند سال جاری مواردی را جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام نمود. وی اضافه کرد: ایمن سازی گرمخانه های شهر تهران از حیث سلامت مددجویان در اوضاع کنونی جامعه اهمیت بسیاری دارد. همه کوشش همکاران من ایمن نگه داشتن گرمخانه ها و مراکز ویژه مراقبت از افراد بی خانمان دربرابر سرایت ویروس کرونا و همزمان عدم تعطیلی این مراکز به رغم پر خطر بودن نگهداری جمعی افراد آسیب دیده از نظر فنی است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی ادامه داد: از هفته ها قبل اقداماتی اولیه طبق پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع و در یک هفته اخیر نیز شرایط ویژه اعمال شد.

وی گفت: باید از همکارانم در مدیریت گرمخانه ها، مددکاران این مراکز و گشت های فوریت های اجتماعی تشکر کنم که ایثارگرانه در حال خدمت رسانی به افراد بی سرپناه در محیط های پرخطر هستند و به طور حتم همانگونه که خود را در برابر افراد بی سرپناه شهر مسوول می دانیم کوشش داریم، برای این افراد شرایط ایمنی فراهم کنیم.

حسینی بیان داشت: در این راستا اقداماتی برای مواجهه با سرایت ویروس کرونا به گرمخانه های شهر تهران و ایمنی همکاران مان صورت گرفته که مهمترین آن ها عبارتند از؛ تهیه 60 عدد لباس ایزوله برای همکارانمان در گرمخانه ها، توزیع 2800 ماسک و 2500 دستکش لاتکس جهت استفاده پرسنل و مددجویانی که دارای علائم اولیه هستند.

وی اعلام نمود: طبق هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد روز شنبه 10 اسفند ماه، تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان انجام گردد. سلامت کارکنان واحد فوریت های اجتماعی و پرسنل مستقر در گرمخانه ها اهمیت بسیاری دارد.

مالک حسینی گفت: همچنین هماهنگ شده است از روز شنبه برای تمامی کارکنان واحد فوریت های خدمات اجتماعی و کارکنان مستقر در گرمخانه ها تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا انجام گردد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به آمادگی قبلی سازمان اقدامات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی نماینده انجام و حداقل برای دو هفته ذخیره لازم صورت گرفته و اکنون هم در حال رایزنی برای تهیه اقلام با احتمال طولانی تر شدن شرایط کنونی هستیم.

وی بیان داشت: فعالان مدنی هم در مورد شرایط بچه ها کار و افراد بی سرپناه دغدغه هایی دارند. این دغدغه ارزشمند و قابل درک است، اما باید اطمینان بدهم که در موضوع افراد بی سرپناه شرایط خوب است و قطعا می توانم بگویم جز افرادی که برای حضور در گرمخانه ها و حتی افراد بی سرپناه تحت مدیریت سازمان های غیر دولتی مقاومت می نمایند و خود تمایل به حضور ندارند هیچ کس در تهران بی سرپناه نخواهد ماند.

وی گفت: در موضوع بچه ها کار و خیابان هر چند ماموریت اصلی با سازمان بهزیستی است، اما ما به عنوان مسولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان های غیردولتی کوشش می کنیم اقلام مورد احتیاج را برای آن ها به عنوان نهاد های تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حسینی گفت: همه باید بپذیریم در شرایط ویژه و سختی قرار داریم و همه باید به بکدیگر یاری کنیم تا این از این بحران با کمترین هزینه عبور کنیم. به همین دلیل تقاضا می کنم صرفا ناظر و منتقد نباشیم و هر کس باید به هر شکلی که می تواند در هماهنگی با نهاد های متولی به مدیریت بحران ایجاد شده یاری کند.

وی بیان داشت: با همه توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی هستیم و از همه پیشنهاد ها و توصیه های نهاد های مدنی و افراد در مدیریت بهتر شرایط استقبال نموده و آماده همکاری با آن ها هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 745

به "تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در گرمخانه های خاورشهر و لویزان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در گرمخانه های خاورشهر و لویزان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید