تور فیلیپین ارزان: دیدن کنید؛ هالو هالو، یک دسر خوشمزه در خیابان های فیلیپین

به گزارش ناق، هالو هالو یک دسر سرد فیلیپینی بوده که یکی از غذاهای خیابانی محبوب فیلیپین نیز محسوب می گردد و مواد اصلی تشکیل دهنده اصلی آن یخ خرد شده با شیر است.

تور فیلیپین ارزان: دیدن کنید؛ هالو هالو، یک دسر خوشمزه در خیابان های فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

دسرهای سرد با طعم خوشمزه و اغواکننده مانند انواع بستنی، آیس پک، یخ در بهشت و ... هواداران زیادی دارند و کمتر کسی می تواند از آن ها بگذرد. در فیلیپین دسر سرد بسیار خوشمزه ای به نام هالو هالو (Halo halo) تهیه می گردد که یکی از غذاهای خیابانی محبوب این کشور نیز محسوب می گردد. دو ماده اصلی تشکیل دهنده این دسر یخ خرد شده و نوعی شیر مخصوص است.

از دیگر مواد مورد استفاده برای تهیه این دسر می توان به لوبیاهای شیرین شده، ساگو (نشاسته استخراج شده از مغز اسفنجی ساقه درخت نخل)، ژلاتین جلبک دریایی، نوعی برنج چسبناک، چند نوع از سبزیجات ریشه ای جوشانده شده در آب، تکه های میوه، کرم کارامل و یک تکه بستنی که در بالای آن قرار می گیرد، اشاره نمود.

ضمناً در بعضی از موارد برای تهیه این دسر از موادی همانند موز سبز شیرین شده با شکر، میوه های آبدار و معطر درخت جک فروت، سیب زمینی شیرین، هریسه (غذایی از ترکیب حبوبات یا غلات کوبیده شده با شیر به دست می آید) و نوعی نشاسته مخصوص نیز استفاده می گردد و روی آن علاوه بر بستنی و کرم کارامل نوعی ماده گیاهی بنفش رنگ نیز قرار داده می گردد و شیر بز نیز روی مواد تشکیل دهنده ریخته می گردد.

ضمناً دسر دیگری نیز به نام تالالُگ (Tagalog) وجود دارد که مواد تشکیل دهنده و روش تهیه آن به شکل هالو هالو است؛ اما به صورت داغ سرو می گردد و برای تهیه آن مواد تشکیل دهنده هالو هالو در داخل شیر نارگیل ریخته می گردد. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی طرز تهیه این دسر دعوت می کنیم.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1898

به "تور فیلیپین ارزان: دیدن کنید؛ هالو هالو، یک دسر خوشمزه در خیابان های فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: دیدن کنید؛ هالو هالو، یک دسر خوشمزه در خیابان های فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید