جذاب ترین کارهایی که در سفر رویایی تان به صلاله باید حتماً انجام دهید.

به گزارش ناق، به یمن آب و هوای خوش و مطبوع و طبیعتی زیبا در فصل خریف، صلاله در میان گردشگران از محبوبیت ویژ ه ای برخوردار است و با وجود شگفتی های معماری در کنار طبیعت زیبا صلاله چون گوهری ناب در دل عمان می درخشد.

جذاب ترین کارهایی که در سفر رویایی تان به صلاله باید حتماً انجام دهید.

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

صلاله دومین شهر بزرگ عمان، بزرگ ترین شهر استان ظفار و هم چنین بزرگ ترین بندر دریایی در شبه جزیره عربستان می باشد. این شهر از شمال با کوه هایی زیبا احاطه شده و در فصل خارف جاری شدن آبشار های شگفت انگیز در سرتاسر آن منظره ای منحصر به فرد از طبیعت را می آفرینند و جنوب این شهر نیز با ساحلی سفید رنگ و درخشان مزین شده است.

در این مطلب همراه باشید تا با برترین جاذبه های این شهر دیدنی بیش تر آشنا شوید.

ساحل المغسیل (Al Mughsail Beach)

ساحل شگفت انگیز المغسیل در شهر صلاله و در جنوب کشور عمان واقع شده است. موج های دریای نیل گون عمان شادی بچگانه خود را روی شن زار های سفید و درخشان ساحل جشن می گیرند و فواره های آبی طبیعی در گوشه و کنار ساحل بر هیجان این ضیافت می افزایند. چشم انداز بی نظیر ساحل المغسیل با احاطه کوه های سرسبز و پایدار اطراف تکامل می یابد.

مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos Mosque)

صلاله نیز همانند بسیاری از شهر های دیگر عمان از وجود یکی از زیبا ترین مساجد سلطان قابوس بی نصیب نبوده و یکی از معروف ترین این مساجد را در خود جای داده است. این مسجد که به جرأت می توان گفت یکی از شاهکار های معماری قرن معاصر عمان است در مرکز شهر صلاله واقع شده است. این مسجد دارای دو گنبد بزرگ و دو مناره بلند می باشد که همه آن ها سفید و مزین به اشکال هندسی طلایی رنگ زیبایی هستند. فضای داخلی این مسجد با فانوس های زیبایی تزئین شده و روی دیواره ها حکاکی هایی منحصر به فرد با الگو های هندسی دیده می شود. هم چنین کف مسجد نیز با فرش های سبز رنگ پوشانده شده است. مسجد سلطان قابوس با معماری شگفت انگیز عمانی خود، یکی از بر ترین جاذبه های دیدنی صلاله به شمار می رود.

قلعه طاقه (Taqah Castle)

قلعه طاقه یکی از محبوب ترین قلعه های منطقه ظفار بوده و بدون شک از زیبا ترین قلعه های عمان نیز به حساب می آید. این قلعه که به عنوان یک خانه مسکونی ساخته شده متعلق به رهبر قبیله ای به نام شیخ علی بن تامان المشعانی (Sheikh Ali bin Taman Al Mashani)، پدر بزرگ مادر سلطان قابوس بود. در حال حاضر کاربری این قلعه تغییر یافته و به عنوان یک موز ه در آن انواع سلاح ها و ابزارهایی که مربوط به شیوه زندگی قدیمی عمان هستند به نمایش گذاشته شده است. معماری منحصر به فرد قلعه در کنار مزارع زیبا و اهمیت باستانی این منطقه همه از دلایلی هستند که قلعه طاقه را در لیست بر ترین جاذبه های دیدنی شهر صلاله قرار می دهند. نباید فراموش کنید قلعه را تا قبل از آن که شاهد منظر ه ای شگفت انگیز از غروب تماشایی آفتاب از نقطه مشهور آن باشید ترک نکنید.

غار المرنیف (Al Marneef Cave)

اگر در سفرتان به ساحل المغسیل کمی کنجکاوی به خرج دهید نام شما نیز در شمار یکی از کاشفان غار شگفت انگیز مرنیف قرار خواهد گرفت. زیبایی های این غار با شکوه با صخره هایی که آن را احاطه نموده اند چند برابر شده و تعبیه نیمکت هایی در اطراف محوطه آن بر جذابیت این منطقه بیش از پیش می افزاید. هیچ چیز دلپذیرتر از این نیست که روی این نیم کت ها بنشینید و در حالی که منظر ه ای شگفت انگیز از ساحل و دریا را تماشا می کنید با فوار ه ای طبیعی که یک مرتبه از زیر ماسه های طلایی ساحل بیرون می زند حیرت زده شوید. این فواره های طبیعی به بلوهولز المرنیف یا بلوهولز المغسیل معروف می باشند. این سوراخ های زمینی در حقیقت غار های دریایی هستند که آب دریا به وسیله آن ها به این نقطه از ساحل رسیده و فواره های آبی زیبایی ایجاد می نماید. با وجود ساحل شنی درخشان، منظره کوه های باشکوه در اطراف و فواره های جذاب، غار اسرارآمیز المرنیف بهترین راه فرار از زندگی پرهیاهوی شهری برای همه دوست داران طبیعت است.

قایق سواری

با سفر در یک قایق چوبی محلی از تماشای آب های شفاف دریای عمان، کوه های با شکوه اطراف آن و ساحل شنی سفید رنگ صلاله لذت ببرید. فرقی نمی نماید سفری کوتاه باشد یا طولانی، قایق سواری در دل دریای بی کران عمان، تجربه ای منحصر به فرد از تماشای زیبایی های بی همتای صلاله و منطقه ظفار را در آرامشی وصف نشدنی برای تان به ارمغان می آورد.

سایت باستان شناسی البلید (Al Balid Archeological Site)

سایت باز باستان شناسی البید در دریای عمان و در نزدیکی کاخ الحسن (Al Husn Palace) و بازار معروف هفا (Haffa Souq) در صلاله واقع شده و به عنوان مکانی ارزشمند در سازمان میراث جهانی یونسکو (UNESCO World Heritage) به ثبت رسیده است. البلید شهری باستانی و مشهور بوده و در حال حاضر ویرانی های باقی مانده از این شهر یکی از بر ترین جاذبه های شهر صلاله محسوب می شود. تابلو های راهنما اطلاعات هر بخش را به صورت جداگانه در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهند و هم چنین تور های منظمی با ماشین برای بازدید گردشگران از اطراف سایت همیشه برگزار می شود.

فستیوال صلاله (Salalah Festival)

ژوئن تا سپتامبر همزمان با شروع جشنواره پاییزی صلاله، محبوب ترین ماه ها برای گشت و گذاری رویایی در این شهر هستند. در حالی که اغلب نقاط عمان و کشور های همسایه گرمایی طاقت فرسا را تجربه می نمایند دمای هوا در صلاله به 23 درجه سانتی گراد رسیده و طبیعت دگرگون می شود و جاری شدن باران فرشی سبز رنگ را در همه جای صلاله می گستراند. صدای شادی و سرور از همه جای صلاله به گوش می رسد و به شکرانه این نعمت بهشتی پایکوبی و پایکوبی در همه جای شهر دیده می شود. عمانی ها برای استقبال از گردشگرانی که در این فصل خود را به نگین سبز عمان رسانده اند با برگزاری انواع جشن ها و نمایش های فرهنگی و سنتی از مهمانان خود پذیرایی می نمایند. جشنواره خریف صلاله یکی از مشهور ترین جشنواره های عمان و یکی از مهم ترین دلایل جذب گردشگر به شهر صلاله می باشد.

نوشیدنی نارگیل صلاله

بعد از گشت و گذار در اطراف صلاله، هیچ چیز به قدر نوشیدن آب میو ه ای طبیعی در یکی از کلبه های محلی این شهر حال تان را خوب نمی نماید. این دکه ها تقریباً در همه جا و در نزدیکی جاده ها و ساحل پیدا می شوند. این کلبه ها بیش تر به خاطر فروش آب نارگیل های خوش طعم و جذاب خود معروف هستند که در پوسته ای از ناگیل سرو می شود. در کنار زیبایی های وصف نشدنی طبیعت صلاله و هوای مطبوعش نوشیدن آب نارگیلی تازه را باید موهبتی بهشتی دانست.

سمهرم و خور روری (Sumhuram and Khor Rori)

خور روری نیز یکی از معروف ترین سایت های باستان شناسی شهر صلاله می باشد. قدمت این شهر مستحکم به قرن یکم قبل از میلاد باز می شود. بعضی منابع معتقدند که این شهر برای کنترل تجارت سودآور کندر ظفار تأسیس شده است. خور روری هم چنین به عنوان بندری مهم برای صادرات کندر ظفار نیز شناخته می شود. این سایت بی نظیر به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر صلاله، نمایی کلی از شهری باستانی را در کنار آب های فیروز ه ای رنگ دریای عمان به تصویر می کشد.

منبع: ddsafar
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 804

به "جذاب ترین کارهایی که در سفر رویایی تان به صلاله باید حتماً انجام دهید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین کارهایی که در سفر رویایی تان به صلاله باید حتماً انجام دهید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید