جودی فاستر برنده افتخاری نحل طلای کن می گردد

به گزارش ناق، جودی فاستر به اسم دریافت کننده نخل طلای افتخاری کن 2021 معرفی گردید.

جودی فاستر برنده افتخاری نحل طلای کن می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با اهدای نخل طلای افتخاری 2021 به جودی فاستر، از این بازیگر، کارگردان و تهیه کننده تجلیل می نماید.

جودی فاستر بعلاوه به اسم مهمان افتخاری مراسم افتتاحیه در این مراسم حضور می یابد.

ژن مورو، برناردو برتولوچی، جین فوندا، ژان-پل بلموندو، مانوئل دی اولیویرا، ژان پی یر لئو، آنیس وردا و آلن دلون از جمله چهره های شاخصی هستند که پیش از این با اهدای نخل طلای افتخاری از آن ها قدردانی شده بود.

جودی فاستر که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد و به اسم بازیگر، کارگردان و تهیه کننده شناخته شده است، از سوی جشنواره کن به اسم چهره ای با یک کارنامه درخشان هنری معرفی شده که تعهدی جدی نسبت به مسایل مهم دارد.

فاستر با تشکر از دریافت این جایزه گفت این جشنواره به طور کل زندگی و راستا کاری او را تغییر داده است. وی نخستین بار سال 1976 در جشنواره کن حضور یافت و در این زمان تنها 13 سال داشت. او برای اکران اول فیلم راننده تاکسی اسکورسیزی که در آن در کنار رابرت دنیرو نقش آفرینی نموده بود و برنده نخل طلای کن شد، در جشنواره شرکت کرد.

وی اضافه کرد: گرچه پیش تر کارگردانی نموده بودم، اما اولین حضورم در کن لحظه ای سرنوشت ساز برای من بود. نمایش یکی از فیلم هایم در این جشنواره همیشه برایم رویا بوده و افتخار می کنم که کن به من فکر کرد و با این افتخار این امکان را پیدا می کنم تا چند کلمه پندآمیز برای نسل تازه فیلمسازان بگویم.

فاستر دو بار برای فیلم های متهم در سال 1988 و سکوت بره ها در سال 1991 جایزه اسکار را دریافت نموده است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از 6 تا 17 جولای (15 تا 26 تیر) با حضور اسپایک لی به اسم رییس هیات داوران بخش رقابتی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1674

به "جودی فاستر برنده افتخاری نحل طلای کن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جودی فاستر برنده افتخاری نحل طلای کن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید