حال این روزهای بیکار شدگان از سیل گلستان

به گزارش ناق، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بعد از سیل ابتدای سال جاری در استان 2200 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند که در حال حاضر بیش از 70 درصد آنها مشغول به کار شدند.

حال این روزهای بیکار شدگان از سیل گلستان

سعید مازندرانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 70 درصد کسانی که بعد از سیل بدلیل وارد شدن آسیب به واحد صنعتی یا تولیدی، مقرری بیمه بیکاری دریافت می کردند، مجددا مشغول به کار شدند و مابقی نیز انشاالله بعد از بهره برداری از واحدها مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان نمود: در سه ماهه نخست سال جاری نرخ بیکاری در استان به 11 درصد رسید که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشتیم و این موضوع دلایل متعددی دارد که یکی از آنها سیل و مسائل بعد از آن است.

مازندرانی توضیح داد: تاکنون بیش از 330 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 4072 طرح در استان پرداخت شد. با تکمیل این طرح ها 6721 شغل در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه این طرح ها مرحله به مرحله به مناسبت های مختلف در حال افتتاح است، گفت: در هفته دولت سال جاری 31 طرح در راستای تسهیلات اشتغال روستایی به بهره برداری می رسد. با بهره برداری از این طرح ها برای 206 نفر شغل ایجاد می گردد.

وی گفت: در بخش تعاون 25 طرح با اشتغالزایی 503 نفر را آماده بهره برداری داریم که این طرح ها در هفته تعاون افتتاح خواهند شد.

مازندارنی توضیح داد: در بخش اشتغال فراگیر مبلغ 70 میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال زایی 716 نفر و در بخش مشاغل خانگی نیز مبلغ 27 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد 3 هزار شغل پرداخت شد. 80 درصد تسهیلات اشتغال خانگی در اختیار بانوان نهاده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4555 شغل توسط دستگاههای استان در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگاران-منطقه گلستان، در سیلاب اخیر علاوه بر واحدهای مسکونی، 120 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان، شش معدن و بسیاری از مرغداری ها و مغازه های تجاری دچار آبگرفتگی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 349

به "حال این روزهای بیکار شدگان از سیل گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال این روزهای بیکار شدگان از سیل گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید