حمل ونقل عمومی لیسبون برای سالمندان رایگان شد ، افزایش اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی

به گزارش ناق، شهرداری لیسبون پرتغال برای تسهیل تردد شهروندان پرتغالی 70 اتوبوس گازسوز و 30 اتوبوس برقی خریداری کرده است. علاوه بر این، کارلوس موداس، شهردار لیسبون، گفت که استفاده از حمل ونقل عمومی برای سالمندان و دانش آموزان رایگان شده است.

حمل ونقل عمومی لیسبون برای سالمندان رایگان شد ، افزایش اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی

به گزارش خبرنگاران، شرکت حمل ونقل عمومی لیسبون، اتوبوس ها و ترامواهای نو سازگار با محیط زیست را خریداری کرده است. شهرداری ناوگان حمل ونقل عمومی خود را تا حد زیادی توسعه داده است تا خدمات رسانی خود را به مکان های دورافتاده در مرکز پرتغال بیشتر کند.

شرکت حمل ونقل عمومی شهر در ابتدا 70 اتوبوس گازسوز خریداری کرد و در مرحله دوم 30 اتوبوس برقی را به ناوگان اضافه کرد. مجموعاً 720 اتوبوس در بخش خدمات حمل ونقل لیسبون وجود دارد که از این تعداد، 45 اتوبوس الکتریکی هستند که همگی در راستای تکمیل هدف تردد بدون آلایندگی به ناوگان اضافه شده اند. بیش از نیمی از ناوگان حمل ونقل عمومی لیسبون متشکل از وسایل نقلیه ای است که کمتر از سه سال عمر دارند.

با افزایش تعداد وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی، تعداد مسافران نیز افزایش داشته است و به این ترتیب علاوه بر کاهش آلودگی هوا، شهروندان ترغیب شده اند که تردد سبز را بیشتر تجربه کنند.

هفته گذشته نیز شهرداری اعلام کرد که ساکنان 65 ساله و بالاتر لیسبونی می توانند به صورت رایگان با وسایل نقلیه عمومی سفر کنند و دانش آموزان 13 تا 23 سال هم از سپتامبر می توانند از این امتیاز شهرداری بهره مند شوند. از سال 2017، بچه ها تا 12 سال از حمل ونقل عمومی رایگان در لیسبون در ایستگاه های اصلی اتوبوس شهر نظیر متروپولیتانو و کریس بهره مند شده اند.

شهرداری به رهبری کارلوس موداس در بیانیه ای که در وب سایت خود منتشر کرد، تأکید کرده است که هدف این تصمیم تشویق استفاده از حمل ونقل عمومی است.

انتظار می رود این اقدام نزدیک به 15 میلیون یورو برای شهرداری هزینه داشته باشد. شهردار لیسبون در این رابطه گفت: لیسبون اولین مرکز بزرگ اروپا است که چنین اقدامی را انجام می دهد و این تصمیم، راهی برای تأثیرگذاری بر دیگر شهرها و سایر کشورها خواهد بود تا متوجه شوند که این راه درستی برای ترویج استفاده از حمل ونقل عمومی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2076

به "حمل ونقل عمومی لیسبون برای سالمندان رایگان شد ، افزایش اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل ونقل عمومی لیسبون برای سالمندان رایگان شد ، افزایش اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید