خاجی: مردم یمن تصمیم گیرنده نهایی سرنوشت این کشور هستند

به گزارش ناق، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تصمیم گیرنده نهایی در خصوص سرنوشت یمن، مردم این کشور هستند، برطرف محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن بیان کرد.

خاجی: مردم یمن تصمیم گیرنده نهایی سرنوشت این کشور هستند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، در ادامه رایزنی های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل بحران یمن، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) با هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بحث و گفتگو کرد.

در این گفت وگوی تلفنی دو طرف درباره تحولات تازه در بحران یمن به بحث و گفت و گو پرداختند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این که تصمیم گیرنده نهایی در خصوص سرنوشت یمن، مردم این کشور هستند، برطرف محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن مطرح نمود.

وی بعلاوه با ارزیابی نقش سازمان ملل در بحران یمن، بی اعتمادی ایجاد شده را حلقه مفقوده پیشرفت مذاکرات خواند و تاکید نمود: بازسازی اعتماد باید با اقدامات عملی به ویژه در زمینه اموربشردوستانه همراه باشد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز گفت: در حال حاضر در مرحله ارزیابی نقطه نظرات مختلف است و درصدد است نگرانی گروه های مختلف یمن را در برنامه های آینده خود در نظر بگیرد و در عین حال اولویت های کوتاه مدت خود را در چارچوب اهداف بلندمدت به پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1986

به "خاجی: مردم یمن تصمیم گیرنده نهایی سرنوشت این کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاجی: مردم یمن تصمیم گیرنده نهایی سرنوشت این کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید