خبرنگاران بستری های روزانه کرونا در اردبیل کاهش یافت

به گزارش ناق، اردبیل - خبرنگاران- فرایند نزولی مبتلایان بستری روزانه کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و در 24 ساعت گذشته با کاهش 32 نفری نسبت به شبانه روز ماقبل به 28 نفر کاهش یافت.

خبرنگاران بستری های روزانه کرونا در اردبیل کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز آدینه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران خاطرنشان کرد: هم اکنون در بیمارستان های استان362 نفر مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد 66 نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب زاده گفت: طی شبانه روز گذشته پنج نفر دیگر از بیماران کووید.19 در استان اردبیل جان باختند و تعداد کل جان باختگان استان از ابتدای شیوع ویروس به یک هزار و 733 نفر رسید.

وی با اشاره به افزایش تعداد بهبودیافتگان بستری در مراکز درمانی در استان اردبیل اضافه نمود: در شبانه روز گذشته 44 نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: شرایط کاهشی شیوع کرونا در این استان همچنان شنماینده بوده و در صورت بی توجهی شهفرایندان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره وجود دارد.

وی بعلاوه با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر افزود: بخش های بیمارستان امام خمینی (ره)، یک بخش بیمارستان فاطمی و بخشی از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

دکتر حبیب زاده، بستری شدن 2 برابری و سرعت انتقال و سرایت بالا را شاخصه اصلی ویروس کرونای انگلیسی شایع شده در استان اردبیل اسم و اظهار کرد: هم اکنون حدود 50 درصد تخت های بیمارستانی استان اردبیل در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش تعداد مبتلایان کرونا اسم و افزود: مهم ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهفرایندان است و باید این مساله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گردد.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت نموده و از تردد در سطح جامعه خودداری نمایند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی گردد.

دکتر حبیب زاده، رعایت دقیق محدودیت های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هرگونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل از چندی پیش از شرایط قرمز خارج شده و به نارنجی تغییر یافته و بر همین اساس امیدواری برای مهار بیماری کووید.19 در این استان افزایش یافته است.

در ادامه فرایند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل که از حدود 6 هفته پیش شروع شده، شهرستان های کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، بیله سوار و گرمی در شرایط زرد و شهرستان های خلخال، مشگین شهر، پارس آباد و اردبیل در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار گرفته اند.

کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهفرایندان خواسته اند به محض مشاهده علایم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و هم ناراحتی های تنفسی، به سرعت به مراکز 16 ساعته بهداشت و درمان مراجعه نموده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام نمایند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با 121 نفر در روز 27 فروردین ماه سال جاری و هم بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 633 نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه 1400 به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1660

به "خبرنگاران بستری های روزانه کرونا در اردبیل کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری های روزانه کرونا در اردبیل کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید