خبرنگاران گازرسانی به اولین شهرک گلخانه ای قزوین سال جاری شروع می گردد

به گزارش ناق، قزوین - خبرنگاران - عملیات گازرسانی به نودهک اولین شهرک گلخانه ای استان قزوین از محل اعتبارات دولتی امسال شروع خواهد شد.

خبرنگاران گازرسانی به اولین شهرک گلخانه ای قزوین سال جاری شروع می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

محمدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: شبکه انتقال گاز در نظر گرفته شده برای فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک 20 هزار متر مکعب است و پیمانکار آن نیز در اردیبهشت ماه انتخاب و مشخص می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین اضافه نمود: امیدواریم با همکاری شرکت گاز و تسریع در عملیات یاد شده، واحدهای گلخانه ای که در این شهرک مستقر خواهند شد تا انتها سال جاری یا اوایل سال آینده از گاز بهره مند شوند.

این مسوول با اشاره به واگذاری 90 درصد قطعات آماده سازی شده در شهرک گلخانه ای نودهک به سرمایه گذاران،گفت: از این بین عملیات اجرایی و ساخت 10 واحد گلخانه ای در حال اجرا است و امیدواریم در تابستان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از آنها و در نهایت سال جاری شاهد فراوری محصول در آنها باشیم.

حسینی با بیان اینکه فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک در 71 هکتار اجرا شده است،گفت: با در نظر دریافت مشاعات و معابر و خیابان ها، 61 هکتار زمین مفید برای فراوری محصولات گلخانه ای در این شهرک در نظر گرفته شده است که از این رقم 55 هکتار واگذار شده است.

وی از بازپس گیری اراضی واگذار شده از سرمایه گذارانی که اهلیت آنها دچار مشکل باشد اطلاع داد و گفت: تا به امروز سه سرمایه گذار در این شهرک گلخانه ای خلع ید شده اند و کار خلع ید سه سرمایه گذار دیگر نیز در حال اجرا است و قطعات بازگردانده شده به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین با اشاره به تامین زیرساخت های لازم در شهرک گلخانه ای نودهک،گفت: با حفر چاه، 50 لیتر آب در ثانیه برای واحدهای گلخانه ای شهرک در فاز نخست تامین شده و همچنین با انتقال خط برق 2 هزار کیلو واتی، سرمایه گذاران مسئله ای بابت تامین انرژی نخواهند داشت.

فار دوم شهرک گلخانه ای دوم در 100 هکتار اجرا خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه فاز دوم آماده سازی شهرک گلخانه ای نودهک در 100 هکتار پیش بینی شده است،گفت: آماده سازی این مرحله نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است.

حسینی گفت: در کوشش هستیم تا برای تامین نیازهای آبی فاز دوم این شهرک گلخانه ای، از سد نهب سهمیه ای به واحدهای مستقر در این شهرک اختصاص پیدا کند.

ایجاد شهرک گلخانه ای نودهک واقع در شهرستان تاکستان از مصوبات سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری در سال 95 به استان قزوین است.

در حال حاضر 128 واحد گلخانه ای در استان قزوین در مساحتی به وسعت 65 هکتار دارای پروانه بهره برداری هستند که حدود 100 مورد آنها فعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 797

به "خبرنگاران گازرسانی به اولین شهرک گلخانه ای قزوین سال جاری شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گازرسانی به اولین شهرک گلخانه ای قزوین سال جاری شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید