دامداران سمپاشی دام ها را جدی بگیرند

به گزارش ناق، به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمد اصغرزاده از سمپاشی رایگان بیش از 520 هزار رأس دام سبک و سنگین و 975 هزار متر مربع جایگاه دام طی سال جاری خبر داد.

دامداران سمپاشی دام ها را جدی بگیرند

وی اظهار کرد: اعتبارات دامپزشکی محدود است و عملا نمی توانیم پوشش صد درصدی در سمپاشی دام های استان داشته باشیم، از این رو دامداران باید به منظور حفظ سلامت خود و همچنین افزایش کمی و کیفی تولید، توصیه های دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی دام های خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص بیماری کریمه کنگو ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه طی ماه های اخیر هشت نفر در سایر استان های کشور بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند و با توجه به اینکه عید سعید قربان مصادف با روزهای گرم سال شده است، در صورتی که خیران مباحث بهداشتی و هشدارهای دامپزشکی را جدی نگیرند احتمال بروز بیماری وجود دارد.

اصغرزاده با بیان اینکه بیماری کریمه کنگو بسیار خطرناک و کشنده است ولی راه پیشگیری از آن بسیار ساده است تاکید کرد: شهروندان در صورتی که گوشت گرم و تازه نذری را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند دیگر نگران انتقال بیماری نباشند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 6

به "دامداران سمپاشی دام ها را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامداران سمپاشی دام ها را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید