داورزنی: سرمربی تیم ملی قبل از آغاز لیگ انتخاب می گردد، ولاسکو ترجیح می دهد در ایتالیا باشد

به گزارش ناق، رئیس فدراسیون والیبال گفت: قبل از اینکه لیگ در نیمه شهریور ماه آغاز گردد، سعی می کنیم سرمربی تیم ملی معین گردد چرا که او باید در کنار زیر نظر داشتن بازیکنان لژیونر ما، بازیکنان مشغول در لیگ داخلی و رقبای ما در المپیک را هم آنالیز کند.

داورزنی: سرمربی تیم ملی قبل از آغاز لیگ انتخاب می گردد، ولاسکو ترجیح می دهد در ایتالیا باشد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: پیش از شروع لیگ برتر سعی می کنیم سرمربی تیم ملی را معین کنیم. در حال حاضر هم از فدراسیون دنیای خواسته ایم که میزبانی نوجوانان یا جوانان دنیا را به ایران بدهد که البته اولویت ما مسابقات نوجوانان است.

وی درباره آخرین شرایط درخواست ایران برای بر عهده دریافت میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان و نوجوانان دنیا، شرح داد: ایتالیا و بلغارستان مذاکراتی با FIVB داشته اند تا میزبانی مسابقات جوانان دنیا که قرار است در دو کشور برگزار گردد، در این دو کشور باشد. به جز مرحله فینال رقابت های قهرمانی جوانان دنیا که میزبانش ایتالیاست، ایران نیز درخواست نموده که یا به صورت مشترک، میزبان مرحله نخست این مسابقات یا میزبان مسابقات نوجوانان دنیا باشد. با وجود در خواست این سه کشور قرار است هفته بعد تصمیم نهایی اعلام گردد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران اضافه نمود: ما اعلام نموده ایم که هم می توانیم میزبان مشترک با ایتالیا برای رقابت های جوانان باشیم و هم تنها میزبان مسابقات نوجوانان شویم. رقابت های نوجوانان برخلاف مسابقات جوانان قرار است در یک جا برگزار گردد که ما ترجیح می دهیم مسابقات نوجوانان را میزبان باشیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل تاخیر در اعلام میزبان، شرایط کرونا در دنیا است به رادیو ایران شرح داد: خیر، بالاخره فدراسیون دنیای سیستمی دارد که با کشورهای صاحب نام در والیبال دنیا صحبت می نماید تا توسعه والیبال در رده های سنی صورت بگیرد. ما درخواست خود را داده ایم اما همانطور که می دانید برگزاری مسابقات بزرگسالان با رده های پایه متفاوت است. با این وجود حتی به فدراسیون آسیا هم درخواست داده ایم تا در این قاره نیز میزبان رقابت ها بوده و در بخش توسعه والیبال نیز فعال باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ دقیق برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان دنیا معین شده است؟ اظهار کرد: خیر هنوز تاریخ دقیق مسابقات معین نشده و برای این کار ابتدا باید رقابت های جوانان و نوجوانان قاره ها برگزار گردد. در تقویم گذشته که کرونا باعث لغو مسابقاتش شد، رقابت های نوجوانان و جوانان آسیا در اواخر خرداد ماه برگزار می شد اما با توجه به شرایط کرونایی هنوز قاره ها تصمیم نگرفته اند که در سپتامبر مسابقات را برگزار نمایند یا خیر. در حال حاضر فعلا همه چیز به عادی شدن شرایط میزبانی ها و پروازها بستگی دارد تا ببینیم رقابت های قاره ای در چه تاریخی برگزار خواهد شد.

داورزنی درباره آخرین شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی نیز اظهار کرد: تقریبا خوب پیش رفته ایم اما منتظر روشن شدن شرایط عمومی هستیم و قبل از اینکه لیگ در نیمه شهریور ماه شروع گردد، سعی می کنیم سرمربی تیم ملی معین گردد چرا که او باید در کنار زیر نظر داشتن بازیکنان لژیونر ما، بازیکنان مشغول در لیگ داخلی و رقبای ما در المپیک را هم آنالیز کند.

او در پاسخ به این سوال که گزینه مد نظر داخلی است یا خارجی؟ اظهار کرد: ما ترکیب این دو گزینه را مناسب می دانیم اما اینکه سرمربی داخلی یا خارجی باشد در جلسه بعدی هیئت رئیسه مطرح می گردد. سعی می کنیم بهترین تصمیم را بگیریم. ولاسکو نیز در شرایط کنونی ترجیح می دهد فعلاً در ایتالیا باشد.

داورزنی درباره شروع تمرینات تیم های لیگ فزونی نیز اظهار کرد: هر تیمی که تمرینات گروهی را شروع نموده با توجه به شرایط استان ها بوده است. سایپا هم در حال حاضر تمرینات را شروع نموده، اما تست های کرونا را انجام داده اند.

وی در خصوص بازگشت تیم پیغام خراسان به لیگ برتر نیز اظهار کرد: نه تنها پیغام بلکه همه تیم ها برای حضور در لیگ باید تسویه حساب های قبلی را انجام دهند. برای ما هیچ تیمی فرقی نمی نماید. فدراسیون حتی با شورای شهر مشهد هم نشست داشت، پیغام، سهمیه خراسان رضوی است ولی الزاما پیغام و یا هر نماینده از خراسان باید بدهی های گذشته خود را تسویه نمایند تا وارد لیگ شوند.

داورزنی در پاسخ به این سوال که چرا پس از 31 خرداد اعلام شد تیم ها تا 15 تیر وقت دارند که برای حضور در لیگ اعلام آمادگی نمایند؟ شرح داد: تا تاریخ 31 خرداد تیم ها اعلام کردند که قصد حضور در لیگ را دارند، اما باید تا 15 تیر مدارک تسویه حساب های خود را به فدراسیون ارائه نمایند که بعضی باشگاه های ما دقیقه نود این کار را می نمایند. البته این نکته را هم باید بگویم که باشگاه هایی در لیگ ایران به بازیکنان خارجی سال های گذشته خود بدهی ارزی دارند که آن بازیکنان از باشگاه های ما شکایت نموده اند. تیم هایی مثل ورامین و ارومیه این مشکل را دارند که باید تسویه نمایند، در غیر این صورت نمی توانند به مسابقات برون مرزی اعزام شوند.

او در خصوص چند شغله بودن شهرام عظیمی، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال نیز شرح داد: آقای عظیمی با نظر وزیر ورزش در باشگاه استقلال به عنوان معاون منصوب شده اند که با توجه به برگزار نشدن مسابقات لیگ، فعلا مسئله ای برای همکاری با او نداریم. به هر حال طبیعی است که ایشان نمی توانند پس از برگزاری مسابقات لیگ والیبال به صورت همزمان هر دو قسمت را پیش ببرند و با شروع لیگ، در این مورد تصمیم گیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 992

به "داورزنی: سرمربی تیم ملی قبل از آغاز لیگ انتخاب می گردد، ولاسکو ترجیح می دهد در ایتالیا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: سرمربی تیم ملی قبل از آغاز لیگ انتخاب می گردد، ولاسکو ترجیح می دهد در ایتالیا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید