درد پروانه ای ها را در نگارخانه آبی ببینید

به گزارش ناق، با کوچک ترین تماس یا ضربه ای به قسمتی از بدن آه و ناله مان بلند می گردد، حالا فکر کنید این بیماری پوستی و زخم ها یک عمر با شما باشد، چه حسی پیدا می کنید؟ این درددل یک نوجوان مبتلا به ای بی یا بیماری پروانه ای است.

درد پروانه ای ها را در نگارخانه آبی ببینید

به گزارش خبرنگاران، نگارخانه فرهنگسرای امید این هفته میزبان عکس ها و طرح های بیماران پروانه ای است. این بیماری که به ای بی هم معروف است، نوعی اختلال ژنتیک پوستی است و در آن پوست فرد بیمار بسیار شنماینده و آسیب پذیر می گردد و در برابر کوچک ترین اصطکاک زخم یا تاول می زند.

از طرفی برای این بیماری هنوز درمان قطعی پیدا نشده و فقط با مراقبت های ویژه می توان به کاهش درد این بیماران یاری کرد. اما درد مبتلایان به این بیماری وقتی دوچندان می گردد که بعضی با تماشا زخم هایشان می ترسند و از بیمار فاصله می گیرند؛ چون بیماری را مسری می دانند. پروانه دوستی مدیر فرهنگسرای امید می گوید: نمایشگاه با هدف مطلع سازی جامعه نسبت به این بیماری خاص با عنوان ای بی واگیر ندارد با همکاری خانه ای بی برگزار شده و تا 12 بهمن ماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه 40 اثر طراحی شده و عکس از بچه ها عضو خانه ای بی، به نمایش درآمده و علاقه مندان برای تماشای آثار بیماران پروانه ای می توانند به میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید، نگارخانه آبی مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2157

به "درد پروانه ای ها را در نگارخانه آبی ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد پروانه ای ها را در نگارخانه آبی ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید