#در، خانه، بمانید؛ قرنطینه اجباری مسافران کانادا

به گزارش ناق، مسافران کانادا باید دو هفته در قرنطینه بمانند. راهی جز این نیست وگرنه کرونا به سرعت تمام کانادا را فلج می نماید. البته بسته به اینکه مسافر علائم کرونا را دارد یا خیر این شرایط فرق خواهد نمود. افرادی که علائم کرونا ندارند نمی توانند سوار هواپیما و به وسیله هوا به کانادا بیایند اما همچنان می توانند از مرز زمینی کانادا وارد کانادا شوند. کانادا سفر خیلی از خارجی ها را به داخل خود محدود نموده است اما استثناهایی هم قائل شده است. شهروندان کانادا، دارندگان اقامت دائم کانادا، نیروی کار خارجی موقت، اعضای خانواده شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا و معدود افراد دیگر منجمله دانشجویان خارجی در صورت داشتن ویزای کاری که قبل از 18 مارس تایید شده باشد همچنان می توانند وارد کانادا شوند.

#در، خانه، بمانید؛ قرنطینه اجباری مسافران کانادا

بعلاوه خارج شدن از کانادا هم مجاز است اما پروازها محدود هستند و به کانادایی ها هشدار داده شده حتی الامکان از انجام سفرهای غیرضروری به کشورهای خارجی امتناع نمایند. به علاوه، هر کسی که مجاز به ورود به کاناداست بر طبق قانون موظف است مستقیما به داخل خانه یا مکان مشابه رفته و خود را تا 14 روز قرنطینه کند. توقف برای خرید خواروبار یا سر زدن به خانه دوست و آشنا از راه فرودگاه اکیدا ممنوع است و اگر فرد مورد نظر چنین رفتارهایی مرتکب گردد جریمه نقدی یا زندان در انتظارش خواهد بود. جهانگرد ها، دارندگان ویزای کاری یا تحصیلی هم در صورت نداشتن علائم هم باید خود را قرنطینه نمایند.

در صورت داشتن علائم کرونا تکلیف چیست؟

علائم کرونا عبارت اند از سرفه خشک، تب و لرز و تنگی نفس؛ بنابراین اگر این علائم را دارید باید به محض ورود به کانادا خود را در خانه حبس کنید. مجازات تخطی از قوانین مربوطه در این راستا شش ماه زندان، 750 هزار دلار کانادا جریمه نقدی یا هر دو خواهد بود. این در وبسایت دولت کانادا درج شده و قطعا کانادا شوخی ندارد. قرنطینه شدن یعنی اینکه باید مستقیما به جایی که در آنجا اسکان خواهید داشت بروید و تا 14 روز هم بیرون نیایید. می توانید از فرودگاه برای رفتن به خانه از حمل و نقل شخصی بهره ببرید چرا که استفاده از تاکسی و حمل و نقل عمومی ممنوع است. برای افرادی که وسیله شخصی ندارند دولت کانادا تدابیری اندیشیده است. اگر هم جا و مکانی برای قرنطینه خود ندارید مامور ارشد سلامت عمومی کانادا جایی را برای شما معین خواهد نمود. وقتی آنجا رفتید فقط در صورت احتیاج پزشکی حق ترک محل را خواهید داشت.

دولت کانادا توصیه نموده است که افرادی که در خوابگاه ها زندگی می نمایند از حمام/توالت مشترک استفاده ننمایند. در داخل خانه هم تا جای ممکن از ارتباط با دیگران مخصوصا بچه ها و سالمندان پرهیز نمایند و مهمان دعوت ننمایند. هنگام قرنطینه هم باید مراقب سلامتی خود باشید و اگر علائم شدت پیدا کرد با پزشک یا مسئول سلامت عمومی تماس بگیرید و از او هدایت بخواهید.

اگر علائم نداشتم تکلیف چیست؟

حتما از مرموز و موذی بودن کروناویروس خبر دارید؛ حتی اگر فاقد علائم هم باشید احتمال ایجاد شدن علائم در شما و عفونی کردن دیگران هم وجود دارد. مسافرانی که علامت های کرونا را هم ندارند باید از فرودگاه یک راست به خانه و خوابگاه فرایند در غیر این صورت معادل کل پول یک خانه در کانادا را باید جریمه بپردازند یا شش ماه را در زندان بگذرانند. در خانه که هستید، می توانید وارد حیاط یا بالکن خانه چنانچه متعلق به شما باشد شوید. دولت کانادا توصیه نموده حد اقل دو متر فاصله را با دیگران رعایت کنید.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1747

به "#در، خانه، بمانید؛ قرنطینه اجباری مسافران کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "#در، خانه، بمانید؛ قرنطینه اجباری مسافران کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید