ده ها اثر نقاش مشهور اسپانیایی تقلبی هستند!

به گزارش ناق، تابلوهای نقاشی فرانسیسکو گویا ـ نقاش مشهور اسپانیایی ـ میلیون ها دلار به فروش می رسد، اما یک کارشناس بریتانیایی اخیرا مدعی شده است که بسیاری از آثار منسوب به گویا در حقیقت توسط دستیارانش خلق شده اند.

ده ها اثر نقاش مشهور اسپانیایی تقلبی هستند!

با تور اسپانیا بهار 99 از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: صحت اصالت ده ها تابلو نقاشی گویا ـ هنرمند مشهور اسپانیایی ـ این روزها توسط یک تاریخدان برجسته هنر در بریتانیا زیر سوال رفته است. او مدعی است این تابلوها توسط خود گویا خلق نشده اند و در حقیقت توسط بعضی از دستیاران کارگاه های متعدد این نقاش اسپانیایی کشیده شده اند.

  • شاهکارهای جعلی
  • سرقت تابلوی گویا در آمریکا

ژولیت ویلسون بارئو که یکی از کارشناسان آثار گویا است، در گفت وگویی با نشریه گاردین بیان نمود: موزه ها باید آن دسته از آثارشان را که به گویا مربوط هستند دوباره مورد آنالیز قرار دهند.

او معتقد است بارها شاهد فروخته شدن تابلوهای نقاشی به اسم گویا در حراجی های مختلف بوده در حالی که اطمینان داشته این تابلوها توسط افرادی با مهارتی به مراتب کمتر از گویا خلق شده اند.

ویلسون بارئو این شرایط را چیزی شبیه به میدان جنگ تشبیه کرد و گفت: تابلوهای نقاشی که تعیینا تردیدبرانگیز هستند هنوز هم عمدا یا سهوا به عنوان آثار گویا فروخته می شوند. همه می خواهند یک تابلو نقاشی توسط گویا خلق شده باشد.

ویلسون بارئو همچینین تا به امروز مدیریت چندین نمایشگاه بزرگ آثار گویا در موزه دل پرادو و آموزشگاه سلطنتی هنر را برعهده داشته است.

او معتقد است ده ها اثر منسوب به گویا باید دوباره مورد آنالیز قرار بگیرند که این کار سال ها تحقیق را می طلبد.

این کارشناس آثار هنری می گوید: ما سال هاست که از مسائل این کار (تایید صحت آثار گویا آگاه هستیم) اما اکنون زمان آن فرا رسیده تا تحقیقات را شروع کنیم. تقریبا هر موزه ای که از آثار هنری گویا نگهداری می نماید دست کم یک تابلو نقاشی بحث برانگیز را در مجموعه خود جای داده است. بعضی از این تابلوها به طور تعیین آثار تقلبی هستند که در سال های نه چندان دور نقاشی شده اند، اما تعدادی از آن ها به دستیاران کارگاه های متعدد گویا تعلق دارند.

ویلسون باردو با اشاره به این که بخشی از این مسائل به اموال کارگاه سال 1812 گویا بازمی گردد، اضافه نمود: ما فکر می کردیم هر آنچه که در فهرست اموال این کارگاه به ثبت رسیده به گویا تعلق دارد. با گذشت زمان من به این نتیجه رسیدم ممکن است بعضی از آن ها به دست خود گویا خلق نشده باشند. مساله این است که گویا همچون سایر هنرمندان بزرگ تاریخ کارگاهی فعال با حضور و شرکت دستیارهایش داشته است، در نتیجه بسیاری از این نقاشی ها با اینکه ممکن است توسط فردی به جز گویا خلق شده باشند اما همگی به عنوان خروجی کارگاه گویا شناخته می شوند.

این تاریخدان هنری اضافه نمود: موزه متروپولیتن نیویورک، تا به امروز نام گویا را از چندین تابلونقاشی مجموعه های خود برداشته است اما پیروز نشده صاحب اصلی این آثار و زمان تعیین خلقشان را تشخیص دهد.

فرانسیسکو گویا که از سال های 1746 تا 1828 زندگی نموده است، برای خلق شاهکاری هایی از جمله مجموعه تابلوهای نقاشی فجایع جنگ شناخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 649

به "ده ها اثر نقاش مشهور اسپانیایی تقلبی هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها اثر نقاش مشهور اسپانیایی تقلبی هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید