رشد 20 درصدی توزیع کود شیمیایی در امسال؛

به گزارش ناق، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: توزیع کود شیمیایی در امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رشد 20 درصدی توزیع کود شیمیایی در امسال؛

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی در مورد آخرین شرایط توزیع کود های شیمیایی در کشور بیان داشت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت متبوع و به میزانی که در جداول توزیع معین شده است تأمین و توزیع کود های اوره، فسفاته و پتاسه در استان های سراسر کشور انجام گرفته و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: کشاورزان در سراسر کشور برای تأمین کود مورد احتیاج خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به کارگزاری منطقه خود مراجعه نمایند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی گفت: بر این اساس از ابتدای سال 99 تا به امروز بیش از یک میلیون و 600 هزار تن کود اوره در استان های سراسر کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 20 درصد رشد داشته است. در مورد کود های فسفاته و پتاسه نیز هم اکنون بیش از 100 هزار تن ذخیره استراتژیک کود های مذکور را در اقصی نقاط کشور داریم و در تمامی استان ها به میزان کافی از این کود ها موجود بوده و برای مصرف در اختیار کشاورزان زحمتکش واقع شده است. امیدواریم این کوشش منجر به افزایش کمی و کیفی فراوری محصولات کشاورزی گردد.

حمید رسولی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد نگرانی بعضی کشاورزان در استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد شرایط توزیع کود در این استان اعلام نمود که از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 16 هزار و 600 تن انواع کود های اوره، فسفاته و پتاسه (حدود 66 درصد برنامه ابلاغی وزارت متبوع) برای کشت محصولات اساسی در این استان توزیع شده است و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد که امیدواریم با همت مضاعف کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی، بیشتر از سال گذشته شاهد برداشت محصولات کیفی کشاورزی در این استان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1333

به "رشد 20 درصدی توزیع کود شیمیایی در امسال؛" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 20 درصدی توزیع کود شیمیایی در امسال؛"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید