اخراج صدها کارگر و کارمند از شرکت برادر ایلان ماسک ، تغییر مدل کاری در استارتاپ مرزعه هوشمند

به گزارش ناق، استارت آپ مزرعه هوشمند برادر ایلان ماسک در حال تعطیل کردن بیشتر واحدهای خود و اخراج کردن بیشتر نیروی کار خود است.

اخراج صدها کارگر و کارمند از شرکت برادر ایلان ماسک ، تغییر مدل کاری در استارتاپ مرزعه هوشمند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بیزنس اینسایدر، علام شده که این استارتاپ از این پس میخواهد با هدف تأمین فوری عرضه محصولات با کیفیت بالا، برای کشف راه های تازه برای رشد سودآور مواد غذایی پرکالری در داخل، خود را بر کشاورزی به عنوان خدمات متمرکز نموده است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پیزنس اینسایدر، اگر چه ادعا شده که این اخراج ها موقتی بوده و به منظور تغییر مدل کسب و کار اجرا شده اما گفته های کارمندان و کارگران این شرکت در تناقض با این ادعاها قرار گرفته است. دو کارمند اخراجی در این باره گفتند: اسکوئر روتز، یک استارت آپ فناوری کشاورزی است که به وسیله کیمبال برادر ایلان ماسک، ، تأسیس شد، این استارت آپ بیشتر واحدهای (مزارع) به جای مانده خود را روز سه شنبه تعطیل کرد و بیشتر کارکنان خود را اخراج کرد.

این استارت آپ کشاورزی عمودی (فناوری کاشت محصولات در لایه های عمودی) در سال 2016 تأسیس شد و به سرعت به پنج مکان رسید و در سال 2019 با خدمات غذایی گوردون همکاری کرد. اسکوئر روتز گیاهان و سبزیجات سالاد را با استفاده از ظروف حمل و نقل و نور مصنوعی پرورش می دهد و هدف آن بومی سازی منابع غذایی است و کشاورزی را به یک فرآیند در طول سال تبدیل می نماید.

طبق گزارش پیچ بوک، شرکت مزرعه هوشمند تا آوریل 2022 بیش از 90 میلیون دلار بودجه کل داشته است و بعضی از حامیان آن شامل دوستان نزدیک ایلان ماسک از جمله دیوید ساک مدیر عاملکرافت ونچرز هستند.

به گفته کارگران سابق این استارت آپ، توبیاس پگز، مدیرعامل اسکوئر روتز، که همراه با کیمبال ماسک، شرکت را تأسیس کرد، روز سه شنبه طی تماسی با زوم به کارمندان خبر داد که این استارت آپ فراوری خود را در اسپرینگفیلد، اوهایو، شپردسویل، کنتاکی و کنوشا، ویسکانسین متوقف خواهد نمود. کنوشا نیوز برای اولین بار گزارش داد که واحد ویسکانسین با تعطیلی روبرو است و وی دی آر بی بعدا تأیید کرد که این شرکت میخواهد چهار مزرعه خود را تعطیل کند.

یکی از کارمندان سابق در واحد گرند رپیدز شرکت گفت که به آنها گفته شد یکی از دو مزرعه در این مکان تعطیل شده است و دیگری برای حمایت از مدل تجاری تازه شرکت، به کار خود ادامه خواهد داد. این کارمندسابق گفت، همه به جز حدود 10 نفر از کارگران واحد گرند رپیدز که بیش از 22 نفر کارمند داشتند، به حال خود رها شدند. کارمند سابق دیگر گفت که تمام کارگران دیگر در واحدهای دیگر اخراج شده اند.

توبیاس پگز مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اسکوئر روتز در حال نمایش بعضی از ظروف کشاورزی عمودی این شرکت در نیویورک در سال 2017 دیده می گردد

تعداد دقیق اخراج ها را نمی توان به درستی حساب کرد. بر اساس گزارش پیچ وک، این شرکت تا ژوئن حدود 198 کارمند داشته است. کارگر سابق گرند راپیدز گفت: در ابتدا به نظر می رسید کنار گذاشتن کارگران موقتی باشد، اما اینگونه نبود. اینطور نبود که ادعا می کردند به شما شغل تان پس داده می گردد.

طبق بیانیه مطبوعاتی ژانویه، این شرکت در اوایل امسال مزرعه اصلی خود را در بروکلین تعطیل کرد و در آن موقع حدود 50 نفر را اخراج کرد. کارمندان سابق گفتند که اخراج های اخیر برای کارکنان غافلگیرکننده بود. آن ها به ایسنایدر گفتند که اسکوئر روتز به تازگی تأسیسات کنوشا بزرگترین واحد کشت محصولات خود را در ماه اوت افتتاح نموده بود.

کارمند سابق گرند راپیدز درباره آخرین اخراج ها و تعطیلی مزارع که روز سه شنبه اعلام شد، گفت: این فقط یک روز عادی بود. ما در اواسط فراوری بودیم و همه ایمیلی دریافت کردند و مدیر عامل شرکت اساسا در این ایمیل به همه گفته بود: همه چیز را رها کنید و در پلتفرم زوم کال (از جمله ابزارهای جلسات ویدئویی و تماس های تلفنی) شرکت کنید. واقعا هیچ زمینه ای وجود نداشت که چرا این اتفاق ناگهانی رخ می دهد و همه به نوعی شوکه شده بودند.

کارکنان سابق گفتند که در زوم کال، پگز به کارمندان گفت که این شرکت تمرکز خود را از بسته بندی محصول خود تغییر داده و بیشتر بر حمایت از شرکای تجاری مانند خدمات غذایی گوردون تمرکز می نماید. شرکت خدمات غذایی گوردون نیز در یکی از رسانه های محلی بیان کرد که اسکوئر روتز در حال تغییر مدل کسب و کار خود برای تمرکز بر کشاورزی به عنوان خدمات است.

این شرکت به وی دی آر بی گفت: ما اکنون مزارع آب و هوایی کنترل شده خود را منحصراً برای شرکای استراتژیک خود راه اندازی می کنیم. چه برای تأمین فوری عرضه محصولات با کیفیت بالا، چه برای کشف راه های تازه برای رشد سودآور مواد غذایی پرکالری در داخل. همزمان که ما این حرکت را انجام دادیم، مجبور شدیم فراوری تجاری را در بعضی از تاسیسات خود متوقف کنیم، در حالی که آن ها را به گونه ای پیکربندی می کنیم که برای خدمات رسانی به مشتریان تحت مدل کشاورزی برای خدمات مناسب تر باشند، و ما مشتاقانه منتظر هستیم که این امکانات را در آینده به خط بازگردانیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2228

به "اخراج صدها کارگر و کارمند از شرکت برادر ایلان ماسک ، تغییر مدل کاری در استارتاپ مرزعه هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج صدها کارگر و کارمند از شرکت برادر ایلان ماسک ، تغییر مدل کاری در استارتاپ مرزعه هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید