سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین برگزار گردید

به گزارش ناق، سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین با عنوان دستاوردهای علمی ایرانیان مقیم چین و سهم آنان در فراوری دانش روز دوشنبه با همت مجمع دانشجویان ایرانی مقیم این کشور در شانگهای برگزار گردید.

سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در این مراسم با اشاره به توانمندی های جامعه علمی ایرانیان مقیم چین گفت: این کشور دارای دانشگاه های علمی با رنگینگ بسیار بالای جهانی است.

علیرضا ایروش اضافه نمود: چین همچنین تسهیلات خوبی به صورت بورس به دانشجویان خارجی اعطا می نماید که امیدواریم در خلال این همایش این تسهیلات به خوبی معرفی گردد تا جوانان ایرانی این کشور را به عنوان یک مقصد دانشگاهی انتخاب نمایند.

او گفت: در این همایش 34 مقاله از دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور چین جمع آوری و ارایه شد که در میان آنها چندین مقتاله برگزیده شدند که در این همایش ارایه شد.

وی از معرفی نظام دانشگاهی چین به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این همایش نام برد و اظهار امیدواری کرد برگزاری این همایش در سال های بعد نیز ادامه داشته باشد.

ایروش توضیح داد: ایجاد پیوند علمی میان ایران و چین از دیگر اهداف برگزاری این همایش علمی است.

دبیر سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین نیز در این همایش گفت: از مجموع 34 اثر ارسال شده به دبیرخانه همایش، 12 اثر در این همایش به صورت شفاهی و 7 مقاله هم به صورت پوستر ارایه شد و مابقی نیز به صورت چاپ در کتاب ویژه این همایش ارایه شده است.

جواد خوش قلب طوسی اضافه نمود: این همایش در محورهای تحقیقات پایه ای و علوم پایه، تحقیقات صنعتی و کاربردی، کشاورزی نوین، محیط زیست، هنر، فرهنگ و گردشگری، مهندسی علوم زیستی، علوم پزشکی، حقوق، بازرگانی و اقتصاد در شانگهای برگزار گردید.

وی توضیح داد: این همایش با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، معاونت علمی ریاست جمهوری، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و با همت مجمع دانشجویان ایرانی مقیم چین برگزار گردید.

دبیر سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین اضافه نمود: نخستین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین آذرماه سال 96 با عنوان تجربیات و فرصت های آموزش و پژوهش در چین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

خوش قلب طوسی یادآوری کرد: دومین همایش هم آذرماه سال 97 با عنوان آنالیز فرایندها و دستاوردهای توسعه در چین با همت مجمع دانشجویان ایرانی مقیم این کشور، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار گردید.

وی اظهار امیدواری کرد دوره های بعدی این همایش در سایر شهرهای چین با بهره گیری از تجربیات دو دور همایش پکن و یک دور همایش شانگهای برگزار گردد.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 163

به "سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید