سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن محیط در دانشگاه کاشان ساخته شد

به گزارش ناق، محققان دانشگاه کاشان، در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پیروز به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان ها شدند.

سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن محیط در دانشگاه کاشان ساخته شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه کاشان، در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پیروز به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان ها شدند.

مسعود همدانیان، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با یونیزه کردن هوا باعث ضد عفونی کردن محیط می گردد.

همدانیان با اشاره به اینکه خاصیت اکسیدکنندگی هوای یونیزه باعث میکروب زدایی، گندزدایی و ضدعفونی شدن محیط می گردد، اظهار کرد: ضدعفونی کنندگی و گندزدایی با هوای یونیزه به علت ماهیت گازی شکل آن می تواند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاکسازی کند.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان اعلام نمود: اکسیژن فعال می تواند با قابلیت اکسید کردن و پخش در فضا و همچنین خاصیت میکروب زدایی و گندزدایی به ضدعفونی کردن محیط بپردازد و مانع باقی ماندن کرونا این مهمان ناخوانده بر روی سطح، اشیاء و فضا های سرپوشیده پرتردد گردد.

وی توان مصرفی دستگاه را 300 وات بیان کرد و اضافه نمود: این دستگاه با میزان فراوری اکسیژن فعال 0 تا 10 گرم در ساعت، دارای سیستم دمنده با امکان تنظیم دبی خروجی، سیستم کنترل میزان فراوری اکسیژن فعال، نشانگر دیجیتال پارامتر های دستگاه و استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد است.

همدانیان خاطر نشان کرد: حال با توجه به حضور ویروس کرونا در کشورمان و از طرفی اهتمام مسوولان و دست اندرکاران به پاکسازی محیطی از ویروس، بهره گیری از این دستگاه می تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: پاکسازی کامل و دقیق محیط های عمومی همانندمترو و اتوبوس ها، میکروب زدایی اتاق های بیمارستانی، ضدعفونی کردن محیط هایی همانند تالار ها و سالن های همایش ها و سینماها، گندزدایی محیط های سرپوشیده پرجمعیت، اهتمام به پاکسازی و تصفیه هوای مکان های عمومی همانند بقاع متبرکه و مساجد، ضدعفونی کردن محیط های ورزشی و سالن های آرایشگاهی، مدارس و دانشگاه ها، ساختمان های اداری و دولتی و.. می تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و راه حل تمامی این موارد نیز به وسیله این چنین دستگاه هایی قابل اجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 836

به "سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن محیط در دانشگاه کاشان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن محیط در دانشگاه کاشان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید