شناسایی 22 اثر طبیعی در فندقلو، 5 پهنه سرمایه گذاری در نمین تعریف شد

به گزارش ناق، برای اولین بار با مطالعه ساماندهی جنگل های فندقلو با رویکرد گردشگری توسط مشاوران، 22 اثر طبیعی در محدود طرح شناسایی شده که به اعتقاد کارشناسان تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

شناسایی 22 اثر طبیعی در فندقلو، 5 پهنه سرمایه گذاری در نمین تعریف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز 26 آذر 97 در جلسه آنالیز طرح ساماندهی جنگل فندقلو متذکر شد: در حال حاضر مطالعه هفت سایت گردشگری در دستور کار قرار گرفته که یکی از مهمترین آن ها جنگل فندقلو است.

فلاحی افزود: بعد از عقد قرارداد با مشاور، از اداره کل منابع طبیعی محدوده جنگل فندقلو اخذ شده و نقشه توپوگرافی احصا و در ادامه از ادارات ورزش، محیط زیست، آب منطقه ای، کشاورزی، راهداری و راه و شهرسازی استعلام اخذ شده است.

او ادامه داد: مشاور در 15 نقطه شهری و روستایی پرسشنامه و آمار محلی تعریف نموده و وارد فاز پیشنهادات شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل یکی از دستاوردهای قابل توجه مطالعات را شناسایی 22 اثر طبیعی در جنگل فندقلو مطرح کرد و اضافه نمود: پراکنش این آثار از شمال تا جنوب در 24 کیلومتر و از غرب تا شرق در پنج تا 10 کیلومتر است.

به گفته فلاحی این مطالعات در حالی به غنای این منطقه تاکید دارد که تاکنون فضاهای گردشگری در ضلع شاقتصادی و اطراف گردنه حیران تعریف شده است.

او با اشاره به اخذ ضوابط از سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: در واقع با اقدامات انجام شده جریان حرکت گردشگران ترسیم شده است و جهت های اصلی گردشگری شناسایی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل متذکر شد: طبق مطالعات مشاور جهت اردبیل- نمین- آستارا به عنوان جهت اصلی و جهت آبی بیگلو - ننه کران جهت دوم تعریف شده است.

تعریف 5 جهت گردشگری وزرشی

فلاحی به تعریف پنج پهنه ورزشی، اقامتی طبیعت گردی، ورزش های زمستانی و آموزشی و خدماتی اشاره نمود و اضافه نمود: ضلع شاقتصادی به عنوان پهنه ورزشی، اطراف ننه کران به عنوان پهنه اقامتی به سبک زندگی عشایر و مردم محلی، اطراف آبی بیگلو به عنوان پهنه تفریحی، آموزشی و تالاب سد سوها و حد فاصل سقزچی به عنوان فضای ورزش های آبی و همچنین اطراف کوهسنگر به عنوان پهنه ورزش های زمستانی تعریف شده است.

او همچنین به تعریف پنج جهت گردشگری ورزشی نیز اشاره نمود و گفت: مشاور با در نظر دریافت مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات حمل و نقل، موتورکراس برای کوهسنگر، ماشین برف پیما برای کوهنسگر، اسب سواری، گاری و تراکتور برای نیارق- آبی بیگلو و ماشین های آفرود برای حیران- آبی بیگلو تعریف نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در مورد اشتغال پیش بینی شده پروژه های سرمایه گذاری نیز اضافه نمود: با سرمایه گذاری 509 میلیارد تومانی برای دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و همچنین برای هزار و 800 نفر نیز شغل روستایی فراهم خواهد شد.

فلاحی همچنین با در نظر دریافت 23 درصد از فضاهای مطالعاتی برای طرح های پیش بینی نشده ادامه داد: در صورت تقاضای مشاور می توان نسبت به تعریف پروژه های دیگر در این محدوده اقدام کرد.

آنالیز آخرین نتایج مطالعات در کارگروه میراث فرهنگی

او در مورد اهمیت این مطالعات تاکید نمود: به مدت دو ماه است که با فعالیت میدانی 13 نیروی کارشناس این مطالعات انجام می گردد تا بتوان به نقشه راه در سرمایه گذاری این منطقه دست یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل متذکر شد: با احصا نظرات کارشناسان و فرمانداری نمین نتایج نهایی مطالعات در کارگروه گردشگری آنالیز می گردد.

به گفته فلاحی در سایت گردشگری از ظرفیت سرمایه گذاران مختلف استفاده می گردد و در صورتی که سرمایه گذاری صرفا توان اقتصادی داشته و یا صرفا ایده سرمایه گذاری داشته باشد جهت سرمایه گذاری راهنمایی می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 303

به "شناسایی 22 اثر طبیعی در فندقلو، 5 پهنه سرمایه گذاری در نمین تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 22 اثر طبیعی در فندقلو، 5 پهنه سرمایه گذاری در نمین تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید