صنایع دستی می تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی را ایفا نماید

به گزارش ناق، ایلنا/ براساس سخنان معاون توسعه منطقه ای و مالی وزیر کشور، صنایع دستی می تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

صنایع دستی می تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی را ایفا نماید

محسن تلاش تبار ضمن بازدید از آثار به نمایش درآمده در ششمین جشنواره صنایع دستی فجر به اهمیت توسعه صنایع دستی در کشور اشاره نمود و گفت: در بازدید از این نمایشگاه در یک فضای جدیدی از شناخت کشور قرار گرفتم.

معاون توسعه منطقه ای و مالی وزیر کشور اضافه نمود: نکته بسیار مهم در این زمینه ظرفیت بسیار بالایی است که کشور ما در حوزه صنایع دستی دارد.

او اضافه نمود: صنایع دستی می تواند در حوزه ارزآوری نقش بسیار مهمی ایفا نماید. در همین زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موفقیتهای بسیار مهم و چشمگیری داشته است.

تلاش تبار با اشاره به فعالیت های مهم معاونت صنایع دستی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این وزارتخانه تعداد زیادی از این رشته ها را که در حال نابودی بود، نجات داده است. حدود 115 هنر در حال نابودی به وسیله این وزارتخانه از خطر نابودی نجات پیدا کرد که این مسئله اهمیت و مقدار فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نشان می دهد. این عناصر نجات یافته در گستره مدنیت 8 هزار ساله کشور بوده است.

معاون وزیر کشور اضافه نمود: لازمه ماندگاری میراث فرهنگی این است که این صنایع به زندگی روزمره مردم بازگردد. این وزارتخانه به خوبی از عهده این کار برآمده است.

تلاش تبار با اشاره به اهمیت مالی این حوزه یادآور شد: 322 میلیون دلار ارز از صادرات صنایع دستی بدست آمده که این صادرات به صورت چمدانی بوده است. این موضوع چندان قابل قبول نیست. امیدوارم با جدیتی که در این وزارتخانه وجود دارد، با هماهنگی با استانداران بتواند نقش آفرینی بهتری در توسعه صنایع دستی در استانها داشته باشد و تعامل بهتری بین استانداران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برقرار گردد و بهره برداری بهتری از صنایع دستی داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1982

به "صنایع دستی می تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی را ایفا نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی می تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی را ایفا نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید