طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو به زودی ارائه می شود

به گزارش ناق، تهران (پانا) - وزیر صمت با بیان اینکه کیفیت خودرو پائین بوده و قیمت ها مناسب نیست، می گوید به زودی با همکاری مجلس، طرح مشترکی را در حوزه خودرو مطرح خواهیم کرد.

طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو به زودی ارائه می شود

به گزارش مهر، علیرضا رزم حسینی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز در کمیسیون صنایع گزارشی از عملکرد سه هفته ای خود ارائه دادم. قرار شد کارگروه های مشترکی بین وزارت صمت و کمیسیون صنایع در موضوعات مشخصی همچون خودرو تشکیل شود.

وزیر صمت افزود: مردم باید خودرو با کیفیت استفاده کنند؛ در حال حاضر بازار خودرو در انحصار دو شرکت خودروساز دولتی است که کیفیت پایین بوده و قیمت ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: با کمیسیون صنایع به صورت مشترک کار خوبی را آغاز کرده ایم و در آینده طرح مشترک دولت و مجلس در خصوص خودرو را اعلام خواهیم کرد. با این طرح بازار خودرو بهتر می شود و از این نابسامانی خارج خواهد شد.

رزم حسینی تاکید کرد: البته باید توجه داشت بازار خودرو باید به سمت رقابتی شدن برود و شرکت های توانمند در حوزه خودروسازی به بازار ورود پیدا کنند تا از این طریق با شکستن انحصار، فضای کشور در حوزه خودرو باز شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست مشترک با کمیسیون صنایع مجلس موضوع فولاد بود، گفت: در حوزه فولاد، خوشبختانه تولید به اندازه کافی است، اما متأسفانه در چند وقت گذشته، دلالان و واسطه هایی که بین تولیدکنندگان و بازار وجود داشته اند موجب افزایش قیمت ها شده اند.

رزم حسینی افزود: سیاست ما حمایت از افزایش تولید و حذف دلالان از بازار فولاد است.

وی با اذعان به اینکه متأسفانه هم اکنون قیمت درب کارخانه تا کف بازار تفاوت زیادی دارد، گفت: به سبب اینکه دلالان و برخی واسطه های مالی بخشی از نقدینگی موجود را به بازار فولاد تزریق کرده اند باعث نابسامانی در این بازار شده اند و وزارت صمت تصمیم دارد با درایت و مدیریت بازار و البته نه دخالت در آن تعادل را به این بازار برگرداند.

رزم حسینی با بیان اینکه هم اکنون طرح مشترکی در وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس در حال نهایی شدن است، افزود: کاهش قیمت فولاد در بازار، بر روی هزینه تمام شده دیگر کالاها نیز تأثیر خواهد گذاشت و ان شاء الله شاهد کاهش قیمت در دیگر محصولات نیز خواهیم بود.

مدیریت واردات، تأمین و توزیع همه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد واگذار می شود

وی به موضوع واردات و مدیریت تأمین و توزیع کالاهای اساسی در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق هماهنگی خوبی که با دوستانمان در وزارت جهاد داشته ایم مقرر شده تا از این پس مدیریت واردات، تأمین و توزیع همه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد واگذار شود و ما نیز در این زمینه به آن ها کمک خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هماهنگی های خوبی با بانک مرکزی در خصوص تهاتر کالا اجرا شده است، گفت: به زودی نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی و معاونان این بانک خواهیم داشت که هماهنگی های لازم در حوزه واردات و صادرات و همچنین تهاتر کالا انجام خواهد شد.

رزم حسینی به نشست دیگری با حضور وزیر نفت اشاره کرد و افزود: برای حل مشکل مواد اولیه کارخانه ها و رونق صادرات و حل برخی مسائل واحدهای تولیدی، جلسه مشترکی نیز با وزیر نفت خواهیم داشت تا بتوانیم این مسائل را با همکاری همدیگر رفع کنیم.

معادن محبوس مشخص تکلیف می شوند/13 هزار معدن محبوس داریم

وی به تصمیم مهم وزارت صمت در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: همانطور که در روز رأی اعتماد قول دادم به این قول عمل شد و ابلاغیه ای صادر کردیم تا معادن محبوس مشخص تکلیف شود.

رزم حسینی افزود: هم اکنون حدود 13 هزار پهنه معدنی و معدن محبوس داریم که مجوز گرفته اند، اما به هر دلیلی 10 تا 15 سال مورد بهره برداری قرار نگرفته اند و گرفتار عده ای شده اند که نتوانسته مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: به این معادن ابلاغ شده ظرف سه ماه فرصت دارند مجدداً آن ها را فعال کنند و اگر در مدت مشخص شده فعال نشوند طبق قانون، مجوز آن ها باطل شده و مجدداً مزایده برگزار می شود تا این معادن به افراد دارای اهلیت و توانایی واگذار شود و فرصت جدیدی برای اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای کشور به وجود آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت گذاری برخی کالاها در بورس کالا هم گفت: هدف ما از این سیاست، متعادل کردن قیمت هاست، چون معتقدیم اکنون قیمت ها عادلانه نیست و با اجرای این سیاست می توان تعادل را به قیمت ها بازگرداند.

رزم حسینی با بیان اینکه نمی دانم چه منافعی وجود دارد که برخی ها با این سیاست مخالفت می کنند، افزود: دولت به دنبال مداخله در بازار نیست بلکه می خواهد آن را مدیریت کند بنابراین تلاش داریم کالاهایی که با مواد اولیه ارزان داخلی و انرژی ارزان تولید می شود با سود معقولی به دست مصرف کننده نهایی برسد تا در نهایت شاهد کاهش قیمت ها در کف بازار نیز باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1218

به "طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو به زودی ارائه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو به زودی ارائه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید