طرز تهیه دسر بودینو، دسر لطیف و مجلسی

به گزارش ناق، خبرنگارانـ دسر ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین خوراکی ها در سراسر دنیا هستند. دسر ها پای ثابت مهمانی ها و یکی از اصلی ترین منو های خوشمزه رستوران ها هستند که معمولاً پس از غذا سرو می شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن ها به هضم بهتر غذا یاری می نماید و یک عصرانه دلنشین در کنار چای و قهوه به شمار می فرایند.

طرز تهیه دسر بودینو، دسر لطیف و مجلسی

به گزارش خبرنگاران، بودینو نوعی دسر سنتی ایتالیایی بسیار خوشمزه و خوش طعم است که بافتی مانند پودینگ و کاسترد دارد و به همین علت بسیار لطیف است. شما می توانید این دسر خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر بودینو با روشی بسیار آسان به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه دسر بودینو

شیر: یک و نیم پیمانه

زرده تخم مرغ: 2 عدد

شکلات شیری: 50 گرم

شکلات تلخ: 50 گرم

خامه صبحانه: 200 گرم

شکر: 85 گرم

پودر نسکافه: 2 قاشق غذاخوری

آب جوش: 1 پیمانه

آب سرد: 1 پیمانه

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می گردد که در بخش هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همواره از روش بن ماری بهره ببرید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. بعلاوه یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل 4 ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا 6 ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت پودر ژلاتین خاصیت خود را از دست خواهد داد.

نکات مربوط به شکلات

برای تهیه این دسر می توانید به دلخواه از شکلات شیرین یا شکلات تلخ بهره ببرید و این مسئله کاملا به ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه دسر بودینو

1 ـ برای آغاز کار پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و آب سرد را به آن اضافه کنید. کاسه را روی بخار آب جوش کتری یا سماور بگذارید تا ژلاتین کاملا باز و در آب حل گردد.

2 ـ شیر را داخل قابلمه بریزید و تکه های شکلات و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید تا کم کم گرم گردد.

3 ـ زرده های تخم مرغ را همراه با شکر با همزن برقی به مدت 3 دقیقه بزنید تا کرم رنگ گردد؛ سپس همزن را خاموش کنید.

4 ـ بعد از اینکه شیر گرم شد و خامه و شکلات کاملا در شیر حل شدند، مخلوط زرده و شکر هم زده را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. صبر کنید تا مخلوط شیر با مواد کمی غلیظ گردد؛ ولی توجه داشته باشید که شیر نباید به جوش بیاید. سپس قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.

5 ـ در این مرحله پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط کنید و همراه با پودر ژلاتین بن ماری شده به قابلمه شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. صبر کنید مایه دسر از حرارت بیفتد؛ سپس آن را داخل قالب مورد نظر بریزید و به مدت 7 ساعت توی یخچال بگذارید تا دسر کاملا ببندد و سفت گردد. بعد از این مدت زمان قالب را از یخچال خارج کنید و داخل ظرف مورد نظر سرو برگردانید. نوش جان

منبع: فرارو
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2013

به "طرز تهیه دسر بودینو، دسر لطیف و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر بودینو، دسر لطیف و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید