فروش ساعتی جایگاه اتوبوس های پایتخت ، شروع آزمایشی در دو خط شلوغ

به گزارش ناق، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی جایگاه اتوبوس های پایتخت و راه اندازی سامانه ای ویژه در این زمینه اطلاع داد.

فروش ساعتی جایگاه اتوبوس های پایتخت ، شروع آزمایشی در دو خط شلوغ

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، پیمان سنندجی درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس گت: در حال حاضر آمار دقیق در این زمینه تعیین نشده و در حال آنالیز موضوع هستیم، ولی با توجه به شرایط موجود راه حلهای زیادی پیش بینی شده است. یکی از این راه حلها امکان خریدن جایگاه برای جهتهای خاص است که این سیستم DRT نام دارد.

  • اجرای طرح فروش بلیتهای تک سفره در اتوبوسرانی تهران

سنندجی ادامه داد: برای مثال، جهت میدان ونک به آزادی در ساعت های اوج ترافیک مسافر زیادی دارد ولی در ساعت عادی تعداد مسافران به شدت کاهش می یابد. بر همین اساس، می توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی جایگاه های اتوبوس را انجام دهیم. یعنی مسافران می توانند از ساعات 7 تا 7:10 یک جایگاه برای خود خریداری نمایند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: سیستمی هم در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راه اندازی گردد. البته نرخ بلیت این جایگاه ها کمی بیشتر از اتوبوس های معمولی است، ولی راه حل مناسب با توجه به شرایط موجود پیش بینی می گردد.

سنندجی تاکید نمود: خریدن جایگاه و رزرو آن سبب می گردد متوجه شویم میزان تقاضا در یک جهت چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش بینی کنیم. ضمن اینکه رانندگان اتوبوس مجبور نمی شوند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد نمایند.

به گفته مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، برای جهت نیایش به جنت آباد و ونک به آزادی در ساعت های خاص که مسافر زیاد دارند، فروش جایگاه های اتوبوس به صورت آزمایشی شروع خواهد شد و مسافران می توانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوس های بین شهری جایگاه رزرو نمایند.

وی در انتها اظهار داشت: برای افزایش ظرفیت اتوبوس ها در پایتخت ساماندهی اتوبوس های دربستی مربوط به سرویس ادارات را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس آنالیز ها، جهتهای مشابه که تعداد مسافران اتوبوس های آن کم است، ادغام می گردد و همه مسافران را یک اتوبوس جابه جا می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 606

به "فروش ساعتی جایگاه اتوبوس های پایتخت ، شروع آزمایشی در دو خط شلوغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش ساعتی جایگاه اتوبوس های پایتخت ، شروع آزمایشی در دو خط شلوغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید