قدرت 50 درصدی انتقال کرونای انگلیسی، تشدید نظارت ها در فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری گیلان

به گزارش ناق، خبرنگاران/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی گونه جدیدی از ویروس بریتانیایی در گیلان بیان نمود: با کشف گونه جدید که با افزایش 30الی 50درصدی قابلیت انتقال همراه است، در صورت عدم اعمال اقداماتی احتیاطی و کنترلی، تعداد افرادی که ممکن است هر یک فرد آن ها را مبتلا کند به حدود پنج نفر افزایش می یابد.

قدرت 50 درصدی انتقال کرونای انگلیسی، تشدید نظارت ها در فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری گیلان

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران سالمندان را مهمترین گروه آسیب پذیر در مواجهه با ویروس مرموز کرونا دانست و اظهار کرد: مراقبت از سالمندان در مقابل ابتلا به ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است که شناسایی و آنالیز از این گروه باید بطور جدی و به صورت غیر حضوری و تلفنی پیگیری و مورد پایش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: آنچه که اکنون در استان گیلان موجب ایجاد خطر و دغدغه جدی است این است که جوانان، فرزندان و نوه ها بدون ملاحظه و حساسیت های کرونایی به دیدن سالمندان (پدر عظیم و مادرعظیم) می فرایند و محافل و دورهمی ها بدون توجه به این شرایط برگزار می گردد که این مهم افزایش خطر بیماری را به همراه دارد.

حیدرزاده بیان نمود: از بهمن ماه امسال تا به امروز 179543 نفر از سالمندان گیلانی غربالگری شدند که از این تعداد حدود 74448 نفر سالمند آسیب پذیر شناسایی و تعداد 1895 نفر مشکوک به کووید 19 بودند.

وی ادامه داد: 1493 نفر از سالمندان مورد تست کووید قرار گرفتند که از این تعداد 498 نفر آنها مورد مثبت شناسایی و برای تعداد 1526 نفر مراقبت در منزل انجام شد.

حیدرزاده با اشاره به شناسایی گونه جدیدی از ویروس بریتانیایی در گیلان بیان نمود: با کشف گونه جدید که با افزایش 30الی 50درصدی قابلیت انتقال همراه است، در صورت عدم اعمال اقداماتی احتیاطی و کنترلی، تعداد افرادی که ممکن است هر یک فرد آن ها را مبتلا کند به حدود پنج نفر افزایش می یابد که قدرت سرایت آن بیشتر بوده و احتمال اینکه افراد دارای سیستم بدنی قوی و جوان را درگیر کند وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری حضور دارند و در صورت مشاهده موارد مثبت و مشکوک نسبت به قرنطینه ایشان اقدام کرده و تا زمان برطرف کامل علائم به هیچ وجه اجازه تردد به آنان داده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1457

به "قدرت 50 درصدی انتقال کرونای انگلیسی، تشدید نظارت ها در فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت 50 درصدی انتقال کرونای انگلیسی، تشدید نظارت ها در فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید