پیش بینی بروز مسائل قلبی در بیماران کرونایی با یک روش تصویربرداری

به گزارش ناق، محققان آمریکایی در نتیجه مطالعه ای متوجه شدند که با استفاده از یک روش تصویربرداری به نام اکوکاردیوگرام می توان پیش بینی کرد کدام یک از بیماران مبتلا به کرونا در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند.

پیش بینی بروز مسائل قلبی در بیماران کرونایی با یک روش تصویربرداری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز (JHUSOM) در این مطالعه با استفاده از تصویربردای اکوکاردیوگرام که یک آزمایش متداول برای ارزیابی عملکرد قلب است، متوجه شدند که بیماران مبتلا به کووید-19 که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می شوند، سطح بالایی از پروتئین هایTroponin و NT-proBNP را در خون خود دارند.

مطالعاتی که در خصوص عوارض و آثار بلندمدت ویروس کرونا اجرا شده اند، نشان می دهند که مقدار فیبریلاسیون دهلیزی در بیماران بستری شده مبتلا به کووید-19، بیشتر است و این بیماری می تواند نارسایی و سکته قلبی را به همراه داشته باشد اما این موضوع که چه کسی به علت ابتلا به کرونا، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار می گیرد، معین نیست.

اکنون محققان در نتیجه این مطالعه متوجه شدند که بیماران مبتلا به کووید-19 و فیبریلاسیون دهلیزی، سطح بالاتری از پروتئین هایTroponin و NT-proBNP را در خون خود دارند.

این محققان می گویند: بسیاری از بیماران در حال حاضر هنگام بستری شدن در بیمارستان، اکوکاردیوگرام را انجام می دهند و هیچ نیازی به اسکن اضافه ندارد بنابراین اکوکاردیوگرام، یک روش ایمن و ارزان است که می تواند نشان دهد چه کسی در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار گرفته است.

آنها افزودند: درصورتی که پژوهش های بیشتر، نتایج این مطالعه را تایید نمایند، این روش به ارایه درمان های جدیدی برای پیشگیری از سکته و حملات قلبی در بعضی از بیماران مبتلا به کووید-19 یاری خواهد نمود.

مشروح این مطالعه در مجله JASE منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت 21 اسفند 98 همه گیری جهانی این ویروس را بیان کرد.

کشورهای زیادی همانند آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه فراوری واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب نموده اند.

اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید 19 در بسیاری از کشورها در حال اجرا است.

مشروح این مطالعه در مجله JASE منتشر شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1695

به "پیش بینی بروز مسائل قلبی در بیماران کرونایی با یک روش تصویربرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بروز مسائل قلبی در بیماران کرونایی با یک روش تصویربرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید