ماده ای که ساختمان ها را در برابر امواج زمین لرزه مقاوم می نماید

به گزارش ناق، پژوهشگران آمریکایی، نوعی ماده انعطاف پذیر ابداع نموده اند که می تواند تحمل ساختمان ها را در برابر امواج زمین لرزه افزایش دهد.

ماده ای که ساختمان ها را در برابر امواج زمین لرزه مقاوم می نماید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فیز، اگرچه ساختمان ها معمولا کیلومترها با مرکز لرزه فاصله دارند اما به خاطر انرژی زلزله که موجب لرزش زمین می گردد، فرو می ریزند. پژوهشگران دانشگاه میزوری(MU)، ماده انعطاف پذیری طراحی نموده اند که به ساختمان ها یاری می نماید تا تحمل امواج انرژی را داشته باشند.

گولیانگ هوانگ(Guoliang Huang)، سرپرست این گروه پژوهشی گفت: ماده انعطاف پذیری که ما ابداع نموده ایم، می تواند روی سطوح خاصی کشیده گردد و شکل بگیرد. می توان با این ماده، روی ساختمان ها را پوشاند تا در برابر زمین لرزه، انعطاف پذیر باشد. آنچه در خصوص این ماده ساختاربندی شده، منحصر به فرد است، توانایی آن در محافظت از ساختمان در برابر امواج انرژی است که در سراسر زمین حرکت می نمایند.

هوانگ ادامه داد: از این ماده می توان در صنایع دفاعی استفاده کرد تا به محافظت از آنها در برابر لرزش بخش های مکانیکی مانند موتور زیردریایی بپردازد.

وی اضافه نمود: بیش از 20 سال است که کسی نتوانسته یک راهکار طبیعی برای مشکل لرزش ارائه دهد. اکنون ما روشی را طراحی، مدلسازی و ابداع نموده ایم که به صورت طبیعی وجود ندارد.

آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا(ARL)، بودجه این پژوهش را تامین نموده است. دان کول(Dan Cole)، مدیر برنامه این سازمان گفت: شاید این پژوهش به ارائه راهبردهای جدیدی منجر گردد که امواج مکانیکی را راهنمایی و از مناطق بحرانی دور می نمایند و قابلیت های جدیدی را برای محافظت از سربازان و عملیات نظامی ارائه می دهند.

این پژوهش، در مجله Physical Review Letters به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 964

به "ماده ای که ساختمان ها را در برابر امواج زمین لرزه مقاوم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده ای که ساختمان ها را در برابر امواج زمین لرزه مقاوم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید