مالیات بر ارزش افزوده اصلاح خواهد شد

به گزارش ناق، به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نهایتاً تا دو هفته آینده قانون اصلاح گردیده مالیات بر ارزش افزوده به صحن مجلس خواهد رفت تا مسائل مالیات در بحث فراوری اصلاح گردد.

مالیات بر ارزش افزوده اصلاح خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی امروز - دوشنبه، 12 شهریور - در نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: جایگزینی عملکرد دولت در بخش اقتصادی باید طراحی گردد. در شرایط حال حاضر برای دور زدن تحریم ها به کمک اتاق بازرگانی احتیاج احساس می گردد. همچنین توافق ما در کمیسیون اقتصادی با وزیر سابق اقتصاد این بود که نرخ مالیات کاهش پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه شفافیت مالیات مانع فرار مالیاتی می گردد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون به واسطه آنالیز وضعیت تراکنش های بانکی نزدیک 16 هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی حق دولت، از کسانی که تاکنون یک ریال هم مالیات پرداختند وصول گردیده است. همچنین پیشنهاد کاهش نرخ مالیاتی با هماهنگی دولت، وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی می تواند پیش رود. علاوه براین موضوع کاهش نرخ مالیاتی در قالب یک طرح دو فوریتی در نیمه دوم سال جاری در مجلس آنالیز خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: ظرف یک تا دو هفته آینده قانون اصلاح شدۀ مالیات بر ارزش افزوده به صحن مجلس خواهد آمد تا مسائل مالیات در بحث فراوری اصلاح و توسعه پایه های جدید مالیاتی در حال آنالیز گردد.

پورابراهیمی توضیح داد: اعتقاد ما در مجلس بر این است که هر چه نرخ مالیات کاهش یابد، میزان فرار مالیاتی هم در اقتصاد کاهش می یابد. با این مفهوم که هرکس مصرف بیشتری دارد، مالیات بیشتری باید بپردازد و هر کس بیشتر فراوری می نماید، مالیات کمتری بپردازد. این موضوع ادبیات توسعه در اقتصاد مقاومتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 33

به "مالیات بر ارزش افزوده اصلاح خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات بر ارزش افزوده اصلاح خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید