خشم فعالان سعودی از دولت پس از عملیات پیروز انصارالله در عمق عربستان

به گزارش ناق، به دنبال پیروزی انصارالله در عملیات گسترده ای در جیزان و کشته شدن ده ها نظامی سعودی بسیاری از فعالان سعودی با انتقاد از عملکرد رژیم عربستان خواهان خاتمه دادن به این جنگ شدند.

خشم فعالان سعودی از دولت پس از عملیات پیروز انصارالله در عمق عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الواقع السعودی، فعالان سعودی با یک کمپین الکترونیکی خواهان سرانجام دادن به جنگ یمن شدند و از سربازان سعودی که رژیم آل سعود از آن ها برای انجام جنایت های خود استفاده می نماید، حمایت کردند.

این کمپین آن لاین پس از عملیات گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در جیزان و خسارت سنگین به ائتلاف سعودی صورت گرفت. در این عملیات بیش از 80 افسر و نظامی ارتش عربستان سعودی و مزدوران سودانی و خائن کشته و یا زخمی شدند.

بسیاری از کاربران توییتری محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را مسئول ناکامی عربستان و به خطر انداختن جان سربازان سعودی در یمن دانستند.

همچنین فعالان توییتری از ولیعهد سعودی خواستند که به عنوان وزیر دفاع ، بلافاصله استعفا دهد و تأکید کردند که وزرای دفاع در چندین کشور به دلیل شکست در انجام اقدامات خود از سمت های خود استعفا دادند درحالی که ناکارآمدی محمد بن سلمان چند برابر آن هاست.

محمد العتیبی فعال سعودی نوشت: محمد بن سلمان فکر می نماید که ما شکست او را در یمن نادیده خواهیم گرفت درحالی که همه ما می دانیم زندگی خانواده ما به خاطر سیاست غلط او نابود شده است؛ چرا سربازان سعودی در یمن بدون سلاح این گونه فرار کردند؟ چرا آن ها در طول حمله نادیده گرفته شدند؟

ولید الهذلول فعال سعودی دیگر نیز اظهار داشت: تاریخ همواره تکرار می گردد و این جنگ مرا به یاد زمان ورود عبدالناصر دومین رئیس جمهور مصر به یمن می اندازد که در نهایت به جنگ بی فایده ای منجر شد و یمن را ویران کرد و به ارتش مصر خسارت وارد ساخت. از خدا می خواهیم که ما را از شر محمد بن سلمان نجات دهد؛ چرا که وی تهدیدی جدی برای وطن ماست که سربازان را می کشد.

حساب کاربری دیگر با نام عسیری حر نوشت: سربازان ما در جنوب یمن کشته شدند درحالی که مقامات سعودی سرگرم کاهش صداهای بلندگو در مساجد هستند. هیچ توجیهی از آن ها در مورد پوشاندن شکست هایشان پذیرفته نیست؛ چرا که بی فایده و بی پروا اقداماتی را انجام می دهند.

حساب کاربری دیگری تأکید کرد: در پی اتفاقات چند روز گذشته در جیزان 200 سرباز سعودی کشته شدند. انصارالله کنترل 40 پایگاه را به دست گرفت و 63 وسیله نقلیه را منهدم و توقیف کرد. این پیروزی انصارالله کافی است که وزیر دفاع استعفای خود را اعلام کند.

حساب کاربری عبید نیز به نوبه خود اظهار داشت: همکاران و اقوام من در این جنگ به خاطر یک فرد بی پروا که جنگ را آغاز نموده و خود به جشن در مالدیو رفته بود کشته شدند، تاریخ لکه ای بر پیشانی شما خواهد بود.

علی عمر مالکی نوشت: آیا پیروزی انصارالله نشان دهنده بی کفایتی رهبر سربازان سعودی نیست؟!

علیاء الهذلول فعال سعودی نیز به نوبه خود اظهار داشت محمد بن سلمان از سربازان سعودی برای دستورالعمل های مخرب خود استفاده می نماید و آن ها را با بی کفایتی خود به کشتن می دهد. آیا کسی از شما تا به امروز نام شاهزاده ای از آل سعود را شنیده اید که در جنگ یمن کشته گردد؟ چرا خود محمد بن سلمان در جنگ شرکت نمی نماید؟

یکی از کاربران توییتری نوشت: مردم باید مطلع باشند که به تأخیر انداختن سرنگونی حکومت آل سعود هزینه های زیادی برای ملت سعودی در پی خواهد داشت. اکنون به شرایط عربستان نگاه کنید هیچ اقتصاد و آینده ای برای عربستان نمانده است و اگر آسیبی به کشور ما برسد اولین کسی که فرار می نماید آل سعود است.

شایان ذکر است که چند روز گذشته نیروهای یمنی در جیزان عملیات گسترده ای انجام دادند که این عملیات در محور الخوبه ـ وادی جاره و از سه راستا اصلی اجرا شده است. در این عملیات مواضع و پایگاه های ارتش عربستان سعودی در کوه ام بی سی، تباب الفخیده، التبه البیضاء، القمبوره، العمود، تویلق و شرق قایم صیاب هدف نهاده شد. تعدادی از افسران و نظامیان ارتش رژیم سعودی که کوشش می کردند فرار نمایند کشته و یا زخمی شدند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1615

به "خشم فعالان سعودی از دولت پس از عملیات پیروز انصارالله در عمق عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم فعالان سعودی از دولت پس از عملیات پیروز انصارالله در عمق عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید