مسافرت ها اصلی ترین دلیل ابتلا به کرونا

به گزارش ناق، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیش از 90 درصد بیماران بستری در بیمارستان های چهارمحال و بختیاری کسانی هستند که بیماری را در مسافرت ها گرفته اند.

مسافرت ها اصلی ترین دلیل ابتلا به کرونا

برای سفر با پوکت تور لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش از ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیش از 90 درصد بیماران بستری در بیمارستان های چهارمحال و بختیاری کسانی هستند که بیماری را در مسافرت ها یا تجمعاتی مثل مهمانی ها، دورهمی ها، جشن ها و مراسم ختم گرفته اند.

او اضافه نمود: این روز ها شرایط بیماری کووید-19 در دنیا به گونه ای پیش می رود که با بسیاری از تحلیل ها و دانسته هایی که قبلا درباره این بیماری وجود داشت، مغایرت دارد.

  • شناسایی 15 مورد مثبت قطعی کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری

شیرانی با اشاره به اینکه زمانی پیش بینی می شد با تغییرات آب و هوا ویروس از بین برود یا ضعیف تر گردد، اما اینگونه نشد اضافه نمود: مچنین کارشناسان و پزشکان اعتقاد داشتند افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا می شوند، تا مدت ها در بدن آن ها آنتی بادی ایجاد می گردد، اما متاسفانه مواردی مشاهده شد که افراد بهبود یافته بعد از چند هفته مجددا به بیماری مبتلا شدند.

او ادامه داد: به زعم بسیاری هنوز در موج اول بیماری در کشور هستیم، اما به لحاظ علمی موج اول را سپری نموده و در موج دوم که سهمگین تر از موج اول است گرفتار شده ایم.

شیرانی با بیان اینکه شش هفته است که در استان چهارمحال و بختیاری در اوج بیماری به سر می بریم گفت: از 31 استان کشور 28 استان در شرایط هشدار و قرمز هستند.

او اضافه نمود: طی روز های آینده دو پدیده دغدغه آفرین در پیش داریم، ابتدا عزاداری های ماه محرم است که خوشبختانه تا کنون همکاری خوب بوده و هیئت های عزاداری به خوبی رعایت دستورالعمل های بهداشتی را نموده اند.

شیرانی اضافه نمود: واقعه خطرناک دیگر در روز های آینده مسافرات های ایام تاسوعا و عاشورا است، که در صورت رعایت نکردن ممکن است موجب طغیان بیماری در استان شوند.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1178

به "مسافرت ها اصلی ترین دلیل ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت ها اصلی ترین دلیل ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید