خبرنگاران اسکندرپور خرمی هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات درگذشت

به گزارش ناق، تهران- خبرنگاران- پرویز اسکندرپور خرمی هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس بر اثر بیماری کرونا آسمانی شد.

خبرنگاران اسکندرپور خرمی هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات درگذشت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش آدینه شب خبرنگاران از ستاد بازسازی عتبات عالیات، اسکندرپور که افتخار طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح ها، درب ها، فرش ها و آثار هنری بکار رفته در حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضرایح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را داشته است، شب گذشته بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت و روح بلند او به امام شهیدش پیوست.

وی متولد 1338 تهران بود که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس نقاشی، از دانشگاه های تهران و تربیت مدرس به اتمام رساند و در ادامه نیز پیروز به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد.

تدریس در مقاطع مختلف دانشکده های هنر دانشگاه های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و ...؛ تألیف کتاب هایی از جمله گل های ختائی و اسلیمی و نشان ها؛ داوری رقابت ها و جشنواره های هنری؛ برگزاری نمایشگاه های انفرادی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت های اسکندرپور در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور است.

وی با شرکت در رقابت های هنری پیروز به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری شده است.

اسکندر پور به خوش خلقی، مهربانی و محبت به اهل بیت (ع) در بین دانشجویان، اساتید و همکاران خود در دانشگاه و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرت داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1164

به "خبرنگاران اسکندرپور خرمی هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسکندرپور خرمی هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید