نقش قالیباف در هیاهوی مجلس علیه توافق با آژانس

به گزارش ناق، روز گذشته مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسه غیرعلنی به شکل بی سابقه به توافق ایران و آژانس درباره نظارت ها بر برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد. نمایندگان با شتابزدگی از دولت به قوه قضائیه شکایت کردند. آنها از عبارات تند و تیزی علیه توافق با آژانس و اقدام و دولت استفاده کردند و خواستار محاکمه روحانی، ظریف و صالحی شدند. این موضع با سکوت محمد باقر قالیباف رییس مجلس همراه بود.

نقش قالیباف در هیاهوی مجلس علیه توافق با آژانس

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

ساعتی پس از رویکرد سوال برانگیز مجلس رهبر معظم انقلاب در سخنانی تاکید کردند که دولت و مجلس اختلاف خود را حل کنند تا چندصدایی از ایران شنیده نشود.

دولت هم در بیانیه ای تاکید کرد که توافق به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده است.

پس از بیانات رهبر انقلاب موج انتقادها از مجلس و همچنین رسانه های اصولگرا فروکش کرد. این موضوع آنقدر واضح بود که حتی روزنامه کیهان در اقدامی کم سابقه به دفاع از توافق دولت با آژانس و انتقاد از مجلس اصولگرا پرداخت.

یکی از نکات مهمی که حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در انتقاد از کنندگان به ان اشاره کرده این است که توافق مورد اشاره اگرچه امضای رئیس سازمان انرژی اتمی را در پای خود دارد ولی باید می دانستند که مسئله ای با این اهمیت نمی تواند بدون دخالت و نظر شورای عالی امنیت ملی تهیه شده باشد.

شریعتمداری اضافه کرد: بنابراین ضمن تاکید بر حق کنندگان محترم در اعتراض به آنچه نا صواب تلقی کرده اند، اعتراض علنی، آنهم در آن حجم که شاهد بودیم می توانست به اعتراض و درخواست بررسی در جلسه غیر علنی منتقل شود.

مسئله این است که در جلسه شورای عالی امنیت ملی محمد باقر قالیباف رییس مجلس نیز حضور داشته است.روزنامه ایران در این باره نوشت: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به عنوان یک عضو شورای عالی امنیت ملی از مصوبه این شورا در این خصوص مطلع بوده است.

به همین دلیل پیش از جلسه علنی روز گذشته، کنندگان در جلسه غیرعلنی درباره این توافق بحث کرده بودند قالیباف می توانست کنندگان را در جریان این نکته قرار دهد که توافق با آژانس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

مشخص نیست که آیا قالیباف این نکته را به مجلس منتقل کرده است یا نه، اگر نکرده باشد سوال برانگیز است اما عجیب تر آنجاست که این موضوع به اطلاع کنندگان رسیده باشد و با این وجود آنها به توافق مذکور حمله کردند.

حالا امروز پس از سخنان رهبر انقلاب قالیباف مجتبی ذوالنوری و فریدون عباسی روئسای کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی مجلس را مامور تعامل با دولت با موضوع دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کرد.

ذوالنوری و عباسی از منتقدان اصلی توافق دولت و آژانس هستند.

رئیس مجلس از ذوالنوری و عباسی خواسته است، درباره اجرای ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها(مربوط به توقف اجرای پروتکل الحاقی)با جلب نظر اعضای دو کمیسیون و با موضوع دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تعامل با دولت از جمله، سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه، موضوع را به سرعت پیگیری کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1475

به "نقش قالیباف در هیاهوی مجلس علیه توافق با آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش قالیباف در هیاهوی مجلس علیه توافق با آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید