هیچگاه کوتاهی نکرده ایم

به گزارش ناق، رئیس مرکز فوریت های حوادث و اورژانس استان فارس از عملکرد همکاران خود در ارائه خدمات به دو دانشجوی فوت شده دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز دفاع و تاکید نمود که عوامل اورژانس هیچگاه مرتکب کوتاهی در خدمات رسانی به مصدومان نشده اند.

هیچگاه کوتاهی نکرده ایم

محمدجواد مرادیان در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن ابراز همدری با خانواده های دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی فوت شده دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، گفت: پایگاه های اورژانس در 2 سمت جاده و به فاصله 15 و 18 کیلومتری دانشکده کشاورزی و دامپزشکی شیراز در موقعیت زرقان و زیباشهر مستقر شده و دسترسی مناسبی به این محدوده دارند.

او با بیان اینکه استقرار پایگاه های اورژانس در جهت شیراز مرودشت، هوشمندانه اجرا شده است، استاندارد ماموریت جاده ای اورژانس را 15 دقیقه اعلام و تاکید نمود که هیچ تعللی در دریافت ماموریت و اعزام آمبولانس انجام نشده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همکاران ما در هر دو ماموریت اعلام شده به موقع سر صحنه حاضر شدند و خدمات اورژانسی به هر دو فرد فوت شده، ارائه کردند.

مرادیان اعلام نمود: دانشجوی پسر دانشکده کشاورزی به دلیل برق گرفتگی با برق سه فاز، نیازمند خدمات احیای قلبی بود که توسط همکاران ما این خدمات ارائه شد اما علیرغم تمام کوشش اجرا شده، متاسفانه این دانشجو فوت شد.

وی همچنین در مورد دختر دانشجوی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز نیز گفت: آن مرحومه کنار بزرگراه منتظر تاکسی بوده حال آنکه نباید در جاده های بین شهری آن هم جهتهای بزرگراهی، مانند درون شهر برای دریافت تاکسی منتظر ماند، چرا که خودروها در این جهت با سرعت بالا و تا 110 کیلومتر در حال حرکت هستند.

رئیس اورژانس فارس افزود: خودوریی که منجر به فوت ندا علی توکل شد با سرعت زیادی در حال حرکت بوده و این تصادف منجر به وارد شدن جراحات شدیدی به آن مرحومه شده بود.

مرادیان ادامه داد: طبق گزارش پزشک بیمارستان شهید مطهری مرودشت، دنده های مرحومه در چند جای مختلف به شدت آسیب دیده و با خونریزی ریه شدت جراحت افزایش یافته بود و طبیعی است که با افزایش جراحت مصدوم، ممکن است یاری های اورژانس و بیمارستان بر او اثری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید مطهری مرودشت مجهز به امکانات لازم تخصصی برای یک بیمار بدحال است، گفت: اگر قرار باشد همه مصدومان به بیمارستان های شیراز منتقل شوند، باید دیگر بیمارستان های استان فارس را تعطیل کرد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه طبق قانون مصدومان توسط اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل می شوند، مطرح نمود: فاکنورهای زیادی مانند ترافیک جاده، شلوغی بیمارستان و ... وجود دارد که براساس آن تصمیم گیری برای اعزام مصدوم انجام می گردد.

مرادیان با تاکید مجدد بر اینکه کاملا براساس دستورالعمل و قانون توزیع اورژانس، انتقال مصدوم به بیمارستان انجام می گردد، گفت: با اطمینان می گویم که فرقی از بابت توزیع خدمات در بیمارستان شهید مطهری مرودشت و بیمارستان های شیراز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گذشت زمان از نظر افرادیکه دچار مصدومیت شده یا همراهان مصدوم هستند، سریع اتفاق می افتد، از شهروندان خواست تا در زمان بروز حادثه، ضمن حفظ خونسردی و رعایت مسائل ایمنی با اورژانس تماس بگیرند و اعلام نمود: نیروهای اورژانس آموزش دیده هستند و قطعا زمان برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرادیان تاکید نمود که خدمات ارائه شده توسط اورژانس فارس و سایر مراکز اورژانس کشور، بارها منجر به نجات جان افراد حتی در مصدومیت های بسیار شدید شده اما اقدامات امدادگران اورژانس برای نجات جان مصدومان گاهی با موفقیت همراه نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 371

به "هیچگاه کوتاهی نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچگاه کوتاهی نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید