واکنش رئیس سازمان سنجش به تصاویر جنجالی منتسب به کنکور دکتری ، تعدادی داوطلب حین تخلف شناسایی شدند ، ماجرای تخلف بازیکن استقلال در آزمون

به گزارش ناق، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره رعایت شیوه نامه بهداشتی کنکور دکتری ناپیوسته و حواشی مربوط به این آزمون پرداخت.

واکنش رئیس سازمان سنجش به تصاویر جنجالی منتسب به کنکور دکتری ، تعدادی داوطلب حین تخلف شناسایی شدند ، ماجرای تخلف بازیکن استقلال در آزمون

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان شرحاتی درباره میزان رعایت شیوه نامه بهداشتی، بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال 1399 پرداخت.

بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور مسئله ای ایجاد نمی نماید

خدایی درباره بیرون بردن سوالات کنکور از جلسه و عکس دریافت از برگه سوالات و منتشر کردن آن ها در فضای مجازی توسط داوطلبان اظهار کرد: یک مورد عکس از برگه سوالات منتشر شد که ادعا شده بود در جلسه کنکور گرفته شده در صورتی که خود داوطلب اذعان به فریب مراقب آزمون نموده و توانسته دفترچه سوالات را به بیرون از محل آزمون منتقل کند. در این زمان آزمون تمام شده بود و بعد از آزمون سازمان سنجش هم دفترچه سوالات را منتشر می نماید و این موارد مسئله ای ایجاد ننموده و خدشه ای به امنیت آزمون نمی زند.

بازرسی بدنی کنکور با استفاده از راکت انجام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره نحوه بازرسی بدنی نیز اعلام کرد: سال جاری بر خلاف سال های گذشته که بازرسی بدنی به صورت فیزیکی صورت می گرفت، با استفاده از راکت های مخصوص و به صورت دقیق در تمام حوزه ها انجام شد.

بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه های امتحانی

معاون وزیر علوم در ادامه درباره انتقادها به بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه های امتحانی نیز افزود: همواره افرادی هستند که تخلف می نمایند در سال های گذشته هم بعضی داوطلبان علیرغم انجام بازرسی بدنی به وسیله روش هایی تلفن همراه به داخل جلسه می بردند. متخلف، متخلف است و سال های گذشته هم از این دست اتفاقات داشته ایم. در هر آزمون از این تخلفات موردی پیش می آید.

او در ادامه تاکید نمود: راکت های بازرسی داوطلبان افرادی را که گوشی موبایل به همراه داشته باشند معین می کند.

تلفن همراه سیاوش یزدانی قبل از توزیع سوالات ضبط شد

رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره محرومیت سیاوش یزدانی مدافع تیم استقلال از کنکور دکتری نیز گفت: این بازیکن تیم استقلال ساعت 8 و 10 دقیقه صبح که هنوز سوالات بین داوطلبان توزیع نشده بود از کارت ورود به جلسه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام استوری منتشر کرد در حالی که آزمون ساعت 8 و نیم آغاز و سوالات پخش می گردد. قبل از اینکه این موضوع رسانه ای شده و سوالات توزیع گردد گوشی همراه سیاوش یزدانی توسط مراقبان آزمون ضبط شد.

او ادامه داد: بر اساس قوانین سازمان سنجش به همراه بردن گوشی تلفن همراه به صورت خاموش هم تخلف است و استفاده از آن باعث تشدید مجازات می گردد.

تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند

خدایی درباره میزان تخلفات در کنکور دکتری نیز شرح داد: در آزمون دکتری 99 تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند که این موضوع صورت جلسه شده است. این تخلفات به هیات بدوی تخلفات ارجاع شده و در آنجا مورد آنالیز قرار می گیرد و سپس به رای گذاشته می گردد.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش درباره میزان رعایت شیوه نامه بهداشتی در کنکور دکتری نیز شرح داد: شیوه نامه بهداشتی برای برگزاری کنکور ابلاغ شد و همه داوطلبان باید از ماسک استفاده می کردند. تمامی مسائل بهداشتی به داوطلبان و حوزه ها ابلاغ شده بود اما اینکه در کل فرایند اجرای یک پروژه ملی چند عکس منتشر گردد که داوطلبی ماسک خود را برای چند لحظه پایین آورده که به عنوان مثال آب بخورد نمی گردد کل فرایند آزمون را زیر سوال برد.

خدایی افزود: از همه حوزه های برگزاری آزمون ها خواسته ایم که از فرآیند ورود داوطلب تا خروج آن ها فیلم تهیه نمایند و برای سازمان ارسال نمایند که از روز آدینه 10 مرداد به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش برای مشاهده عموم قرار می گیرد.

عکس سایر آزمون ها به کنکور دکتری منتسب شد

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اتفاق دیگری که افتاده این است که از سایر آزمون ها و یا آزمون های قدیمی عکس منتشر می نمایند و اظهار می نمایند که کنکور دکتری 99 سازمان سنجش است. نمی توان آن ها را صحت سنجی کرد.

واکنش رئیس سازمان سنجش به راحت بودن تقلب در کنکور دکتری

خدایی در ادامه درباره اظهارات بعضی داوطلبان درباره راحت بودن تقلب نیز می گوید: این مسائل ادعاست و سایر داوطلبان اگر تخلفی در آزمون دیده اند با سند به سازمان سنجش گزارش نمایند، این گزارش ها آنالیز می گردد و اگر تخلفی اجرا شده باشد پیگیری می گردد. یکی از فرآیندهای کنترل سازمان سنجش بر صحت سنجی و اعتبار گزارش های مردمی تخلف در آزمون است. اگر داوطلبی با تخلفی برخورد نموده گزارش کند، این مسائل را آنالیز و در صورت تائید تخلف حتما با داوطلبان متخلف برخورد می کنیم.

با رعایت شیوه نامه بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است

او در ادامه اعلام کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است. در این زمینه به میزان زیادی افراط شده است. اخبار نادرست و غیر مستند در این رابطه خیلی زیاد است. به عنوان مثال عکس آزمون استعداد درخشان که تجمع خانواده ها را رو به روی محل برگزاری آزمون نشان می دهد، به کنکور دکتری منتسب کردند؛ تا اطلاعات درست اعلام نگردد نمی توان این اظهارات و عکس و فیلم ها را صحت سنجی کرد.

خدایی در ادامه تاکید نمود: از داوطلبان استدعا داریم اگر تخلفی دیده اند در گزارش تخلفات سازمان سنجش ثبت نمایند تا به آن ها رسیدگی کنیم.

فرآیند تشخیص چهره در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره تشخیص چهره در این آزمون و اظهارات بعضی داوطلبان که می توان با توجه به رعایت فاصله اجتماعی برای تشخیص چهره در کنکورها افراد دیگری جز داوطلب حاضر گردد نیز گفت: تشخیص چهره در کنکور دکتری حذف نشده بود و همانند سنوات قبل انجام شد. در این شرایط وقتی مراقبان نزدیک بشوند، داوطلبان می گویند شیوه نامه رعایت نشد و وقتی به داوطلب نزدیک نشوند شاهد اظهارات اینچنینی هستیم. در کل فضای مجازی حدود 4 الی 5 تصویر داوطلب بدون عکس و یک فیلم از بیمارستان طالقانی در حال دست به دست شدن است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1097

به "واکنش رئیس سازمان سنجش به تصاویر جنجالی منتسب به کنکور دکتری ، تعدادی داوطلب حین تخلف شناسایی شدند ، ماجرای تخلف بازیکن استقلال در آزمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس سازمان سنجش به تصاویر جنجالی منتسب به کنکور دکتری ، تعدادی داوطلب حین تخلف شناسایی شدند ، ماجرای تخلف بازیکن استقلال در آزمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید