پنتاگون نزدیک شدن هواپیمای آمریکایی به هواپیمای مسافربری را خطرناک نمی داند

به گزارش ناق، سخنگوی پنتاگون معتقد است که اقدام هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیک شدن به یک هواپیمای مسافربری روسی بر فراز دریای سیاه که آن را مجبور به تغییر راستا سریع نموده، هیچ خطری برای سرنشینان آن بوجود نیاورد.

پنتاگون نزدیک شدن هواپیمای آمریکایی به هواپیمای مسافربری را خطرناک نمی داند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده خاطرنشان کرد که مقامات نظامی آمریکایی اقدام هواپیمای شناسایی این کشور در آسمان دریای سیاه که در نتیجه آن یک فروند هواپیمای مسافربری روسی مجبور به تغییر راستا پرواز خود شده را خطرناک ارزیابی نمی نمایند.

سخنگوی پنتاگون شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن، در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: چنین خطری هواپیمای مسافربری را تهدید ننموده است. چنین مشکلاتی به راحتی و با استفاده از عقل سلیم، تماس های متعارف با خدمه پرواز قابل حل شدن هستند.

روز شنبه تعیین شد که یک فروند هواپیمای مسافربری که روز آدینه در حال پرواز از تل آویو به مسکو بود، بر فراز آب های بین المللی دریای سیاه مجبور شد به علت نزدیک شدن خطرناک یک فروند هواپیمای شناسایی خارجی به آن، به سرعت تغییر راستا دهد.

مرکز کنترل پروازهای روسیه تأیید نموده که یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی در آن موقع در منطقه در حال پرواز بود، بطور ناگهانی از راستا حرکت یک هواپیمای ایرباس مسافری عبور نموده و بطور خطرناکی به آن نزدیک شده است. در این حادثه، فاصله عمودی بین دو هواپیما به کمتر از 20 متر رسیده بود. هواپیمای نظامی بیگانه، به درخواست مرکز کنترل زمینی نیز پاسخی نداده بود.

این حادثه واکنش ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه را نیز به همراه داشت. وی با ابراز نگرانی از اینکه اقدام هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکایی امنیت هواپیمای مسافربری روسی را در معرض خطر جدی قرار داده بود، اضافه کرد: اگر در این حادثه از وقوع یک فاجعه جلوگیری شده، به منزله آن نیست که آمریکا یا دیگر کشورهای عضو ناتو می توانند در آینده نیز جان مردم بی گناه را در منطقه در معرض خطر قرار دهند.

وزارت دفاع روسیه در ماه نوامبر هشدار شده بود که تعداد پروازهای شناسایی هواپیماهای کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور همچنان در حال افزایش است و بطور تقریبی روزانه 6 هواپیمای بیگانه رد گیری می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1923

به "پنتاگون نزدیک شدن هواپیمای آمریکایی به هواپیمای مسافربری را خطرناک نمی داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون نزدیک شدن هواپیمای آمریکایی به هواپیمای مسافربری را خطرناک نمی داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید