کشف جهش هایی مرموز از ویروس کرونا

به گزارش ناق، گروهی از محققان در شهر نیویورک بقایای ویروسی با مجموعه ای منحصر به فرد از جهش برای سویه ای از کووید 19 یافته اند که قبلا هرگز کشف نشده بود. محققان آن را در زمان جستجوی بقایای ویروس کرونا در فاضلاب شهر مشاهده کردند.

کشف جهش هایی مرموز از ویروس کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، محققان اظهار کردند: تا به امروز هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این جهش ها می تواند تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان باشد.

آنان این جهش ها را دودمان مرموز نامیده اند که همچنان در فاضلاب شهر یافت می گردد.

مونیکا تروجیلو، میکروبیولوژیست کالج اجتماعی کوئینزبورو و محقق این تحقیق، گفت: در این مرحله آنچه می توانیم بگوییم این است که همه جا را آنالیز نموده ایم، اما دودمان های مرموز را در پایگاه های داده انسانی پیدا ننموده ایم.

محققان نمونه های فاضلاب را از 14 تصفیه خانه مختلف در شهر نیویورک جمع آوری و در ژانویه سال 2021 توالی یابی هدفمند این نمونه ها را با تمرکز روی بخشی از ژن پروتئین اسپایک ویروس شروع کردند.

با توجه به این یافته ها تشخیص این دودمان می تواند به شناسایی منشا سویه احتمالی بعدی نگران نماینده سارس کو 2 یاری کند.

وی اعلام کرد: ویروس سارس کوو 2 در مدفوع افراد وجود دارد و می توان آن را به وسیله آزمایش RT-qPCR در فاضلاب (مرتبط با حجم نمونه در حوضچه های فاضلاب) شناسایی کرد. در نتیجه شهرداری ها و سازمان های بهداشت عمومی از نظارت بر فاضلاب به عنوان ابزار بهداشت عمومی برای تصمیم گیری آگاهانه در خصوص مداخلات کووید 19 استفاده می نمایند.

محققان خاطرنشان کردند: توالی یابی هدفمند می تواند پوشش بالایی از منطقه ها اپیدمیولوژیک اطلاعاتی ژنوم را ایجاد کند و مهم تر از همه می تواند نشان دهد که کدامیک از آن به هم مرتبط است؛ بنابراین امکان ردیابی سویه های نگران نماینده ویروس سارس کوو 2 (VOC) در جوامع را فراهم می نماید.

نتایج این تحقیق به تازگی در Nature Communications منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1943

به "کشف جهش هایی مرموز از ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جهش هایی مرموز از ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید