کشف سیاه چاله بلعنده ستاره نوترونی

به گزارش ناق، شناسایی امواج گرانشی در فضا به معنای وقوع رویدادهایی همچون برخورد سیاه چاله ها با یکدیگر و ستاره های نوترونی فعال در آنهاست، رصدخانه های ویرگو و لایگو برای نخستین بار و بعد از سه سال تحقیق به شواهدی قطعی در این زمینه دست یافته اند.

کشف سیاه چاله بلعنده ستاره نوترونی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، رصدخانه های مذکور در ایتالیا و آمریکا در تحقیقات خود پنج موج گرانشی را در فضا شناسایی کرده اند که نشان دهنده وجود شواهدی قطعی در مورد بلعیده شدن یک ستاره نوترونی توسط یک سیاه چاله است.

بشر از سال 2015 به فناوری شناسایی امواج گرانشی دست یافته و سیگنال گرانشی اولیه کشف شده که S190426c نام گرفته، حدود 1.2 میلیارد سال نوری سفر کرده تا سرانجام به کره زمین رسیده است. دو مورد از این سیگنال ها در تاریخ اول و 26 آوریل به زمین رسیده اند و محققان می گویند اگر چه یکی از آنها ضعیف بوده، اما دیگری از قدرت لازم برای بررسی و تحلیل برخوردار بوده است.

ستاره شناسان در 25 آوریل نیز شواهدی از برخورد دو ستاره نوترونی را کشف کرده اند که بررسی ها نشان می دهد در فاصله 500 میلیون سال نوری با زمین رخ داده، هر چند هنوز مشخص نیست این برخورد در کجا رخ داده است. پژوهش ها برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 198

به "کشف سیاه چاله بلعنده ستاره نوترونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سیاه چاله بلعنده ستاره نوترونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید