جاده ای که راستا پناهندگی شاهزادگان ساسانی به چین بود

به گزارش ناق، عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری جهت پناهنده شدن شاهزادگان ساسانی به چین را تشریح کرد.

جاده ای که راستا پناهندگی شاهزادگان ساسانی به چین بود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، داریوش اکبرزاده - عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان تنها سخنران ایرانی همایش جهانی راه ابریشم در سئول به تشریح اهمیت جهتهایی که شاهزادگان ساسانی پناهنده شده به چین در حمله به اعراب انتخاب نموده بودند پرداخت.

اکبرزاده در سخنرانی خود با تاکید بر اهمیت جهت راه ابریشم،کاروانسراها و فاصله های نزدیک آنها برای تجارت؛ را بخشی از امکانات لجستیکی این راه باستانی بیان کرد.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سخنرانی دوم خود در دانشگاه کیم یونگ در شهر دایگو نیز به معرفی تاریخ و فرهنگ ایران پرداخت. این سخنرانی به دعوت مرکز مطالعات راه ابریشم و آسیای میانه صورت پذیرفت.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - در همایش جهانی راه ابریشم که به همت موسسه آسیا- اقیانوسیه دانشگاه هان یانگ در شهر سئول برگزار گردید سخنرانانی از ایران، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، چین، ژاپن، ترکیه ، ازبکستان و... حضور داشتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 704

به "جاده ای که راستا پناهندگی شاهزادگان ساسانی به چین بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده ای که راستا پناهندگی شاهزادگان ساسانی به چین بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید