کلید مبارزه با چاقی به یاری طب سنتی

به گزارش ناق، تیمی از محققان ژاپنی طی مطالعات اخیر خود دریافتند: عصاره نوعی گیاه بومی چین که در طب سنتی این کشور مورد استفاده واقع شده است، به طور قابل توجهی افزایش وزن بدن و بافت چربی را سرکوب می نماید.

کلید مبارزه با چاقی به یاری طب سنتی

محققان این تیم مطالعاتی بر این باورند: یافته های آنها پتانسیل بالای گیاه Mallotus furetianus که بعلاوه به عنوان MFE شناخته می گردد را در مبارزه با چاقی نشان می دهد. گیاه Mallotus furetianus بومی جزیره هاینان در کشور چین است.

لازم به ذکر است پیش از این یک تیم تحقیقاتی چند ملیتی اثرات استفاده از عصاره این گیاه را برای پیشگیری از بیماری کبد چرب آنالیز نموده بود، اما اثرات ضد چاقی و مکانیسم MFE تا کنون نامشخص بوده است.

موضوع فوق به این علت دارای اهمیت است که چاقی یک عامل خطر مهم برای چندین بیماری مرتبط با سبک زندگی از جمله دیابت و فشار خون بالا است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، چهار نفر از هر 10 بزرگسال از نظر بالینی چاق هستند و هزینه های پزشکی مرتبط با چاقی تا سال 2019 بالغ بر 173 میلیارد دلار بوده است.

کلید مبارزه با چاقی به یاری طب سنتی شناسایی شد

اعضای این تیم تحقیقاتی برای آنالیز اثرات ضد چاقی عصاره MFE، مطالعه ای را با استفاده از موش های آزمایشگاهی چاق انجام دادند. این یافته ها نشان داد که درمان با گیاه مورد نظر، به طور قابل توجهی افزایش وزن بدن و وزن بافت چربی را در موش ها مهار می نماید. این مطالعه بعلاوه تغییرات ساختاری مثبتی را در کبد و بافت چربی موش ها را شناسایی کرد.

دکتر آکیکو کوجیما استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی زندگی انسانی و بوم شناسی در دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در این رابطه می گوید: آنالیز بیشتر در خصوص مکانیسم این گیاه شگفت انگیز، مهار سنتز چربی را همراه با سرکوب بیان چندین فاکتور رونویسی دخیل در تمایز سلول های چربی نشان داد.

پروفسور کوجیما، نویسنده ارشد این مطالعه، نیز درباره توانایی گیاه فوق در مقابله با چاقی می گوید: گروه تحقیقاتی ما در پی مواد غذایی با اثرات ضد چاقی بود، بر اساس این ایده که اگر بتوانیم ماده ای را پیدا نموده و در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم که ما را بدون عوارض سو، لاغر کند، می توانیم به سلامت و طول عمر افراد یاری کنیم. نتایج پژوهش های ما نه تنها ارتباط بین عصاره گیاه Mallotus furetianus و اثرات ضد چاقی را اثبات کرد، بلکه پتانسیل آن را به عنوان یک ماده غذایی نو با خواص ضد چاقی نشان می دهد.

توضیح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Food Science and Nutrition منتشر شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

منبع: سیناپرس

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2234

به "کلید مبارزه با چاقی به یاری طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید مبارزه با چاقی به یاری طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید