10 نکته برای داشتن پوست سالم در سرما

به گزارش ناق، شستن دست ها با آب خنک تر به اندازه آب گرم در از بین بردن میکروب ها موثر است و برای پوست تحریک پذیری کمتری دارد. اگر از خشک کن دست استفاده می کنید، قبل از بین رفتن تمام رطوبت دست، خشک کردن را متوقف کنید.

10 نکته برای داشتن پوست سالم در سرما

هوای سرد و خشک می تواند پوست شما را دچار خشکی، خارش، التهاب و قرمزی کند. با رعایت این نکات، به حفظ رطوبت طبیعی پوست خود یاری کنید و به مبارزه با خشکی زمستان بروید.

1. از دستگاه رطوبت ساز بهره ببرید

استفاده از مرطوب نماینده در خانه یا محل کار، رطوبت را به هوای خشک زمستان اضافه نموده و به مرطوب نگه داشتن پوست یاری می نماید. رطوبت ساز را در اتاقی که بیشترین زمان را در آن ها می گذرانید، قرار دهید.

2. دمای خانه را تنظیم کنید

وقتی بیرون هوا خنک است، اولین کاری که می خواهید انجام دهید چیست؟ گرما را بالا ببرید! اما گرمای مرکزی می تواند هوای خانه شما را خشک تر کند؛ بنابراین برای حفظ سلامت پوست، دمای محیط خانه را بین 20 تا 22 درجه تنظیم کنید.

3. دوش ولرم بگیرید

دوش دریافت با بخار به مدت طولانی ممکن است در زمستان وسوسه انگیز باشد، اما متخصصان پوست پیشنهاد می نمایند، برای حفظ رطوبت پوست، دوش ولرم 5 تا 7 دقیقه ای، داشته باشیم. همچنین هنگام شستن دست ها نیز نباید بیش از حد از آب گرم استفاده گردد. اگر هنگام شست وشو پوست شما قرمز می گردد این یعنی آب خیلی گرم است.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) شستن دست ها با آب خنک تر به اندازه آب گرم در از بین بردن میکروب ها موثر است و برای پوست تحریک پذیری کمتری دارد. اگر از خشک کن دست استفاده می کنید، قبل از بین رفتن تمام رطوبت دست، خشک کردن را متوقف کنید.

4- پاک نماینده های ملایم و بدون عطر را انتخاب کنید

صابون نامناسب باعث خارش و خشکی پوست می شوند. به عنوان مثال، صابون های معمولی می توانند حاوی مواد معطر و اسانس های تحریک نماینده پوست باشند. در عوض، یک پاک نماینده دارای رطوبت و بدون عطر یا یک ژل شست وشوی بدن می تواند انتخاب خوبی برای پوست شما باشد.

5- فرایند مراقبت از پوست صورت را اصلاح کنید

در ماه های سرد، پاک نماینده های مبتنی بر کرم را انتخاب کنید و از شوینده های دارای الکل که پوست را خشک تر می نماید، خودداری کنید. شب ها از مرطوب نماینده غنی تری برای صورت خود بهره ببرید. لب هایتان را از قلم نیاندازید. استفاده از یک مرطوب نماینده می تواند باعث بهبود لب های خشک و ترک خورده گردد.

6. دستان خود را مرتباً مرطوب کنید

پس از شستشوی دست، پوست آن را با مرطوب سازی سالم نگه دارید. دکتر استین گلد، متخصص پوست می گوید: بهتر است از یک کرم یا پماد در زمستان بهره ببرید.

در مناطق گرم و مرطوب نیز استفاده از لوسیون مناسب است. شستن دست در روز های سرد سال به دلیل خطر ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزا و حالا هم به دلیل همه گیری کرونا بسیار اهمیت دارد. استفاده از کرم دست بعد از هر بار شستشو می تواند به سلامت پوست دست یاری کند.

7. ضد آفتاب بزنید - حتی در روز های خاکستری زمستان

در روز های روشن زمستان، برف اشعه خورشید را تا 80 درصد منعکس می نماید. فریب روز های تاریک زمستانی را نخورید چرا که اشعه ماورای بنفش مضر خورشید می تواند در ابر ها نفوذ نموده و همچنان صدمه بزند. به همین خاطر استفاده از ضد آفتاب در هوای سخت زمستان نیز به همان اندازه تابستان بسیار مهم است.

قبل از اینکه بیرون بروید، از یک ضد آفتاب مرطوب نماینده و با طیف گسترده با SPF 15 یا بالاتر برای پوست خود بهره ببرید.

8. لباس مناسب، راحت و ضد خارش بپوشید

بسیاری از پارچه ها در هوای سرد می توانند خشکی پوست را تشدید نمایند. استین گلد می گوید: از تماس مستقیم پشم و لباس های خشن با پوست خودداری کنید. این جنس پارچه ها می تواند باعث تحریک و خارش پوست خشک شوند.

9. به یاد داشته باشید که درست غذا بخورید و هیدراته باشید

باربارا آر رید، متخصص پوست می گوید: گاهی اوقات پوست بسیار خشک است، در این شرایط می توان به وسیله غذا ها یا مکمل هایی که حاوی اسید های چرب امگا 3 یا امگا 6 هستند، مانند روغن ماهی و روغن بذر کتان، به مرطوب شدن پوست یاری کرد.

10. لباس های مرطوب را سریع عوض کنید

پوشیدن لباس و کفش مرطوب باعث تحریک بیشتر پوست و ایجاد خارش می گردد. اگر دستکش، جوراب یا لباس های دیگر شما خیس شد، حتماً آن ها را در اسرع وقت تعویض کنید.

اگر بعد از رعایت این نکات، پوست هنوز هم احساس خشکی، ناراحتی و تحریک دارید، استین گلد پیشنهاد می نماید از یک کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه بهره ببرید. او می گوید: اگر بعد از چند روز بهبودی مشاهده نکردید، با پزشک خود صحبت کنید. برای غلبه بر اثرات خشکی زمستان بر روی پوست خود ممکن است به یک مرطوب نماینده قوی با نسخه احتیاج داشته باشید.

منبع: every day health

منبع: فرادید
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1255

به "10 نکته برای داشتن پوست سالم در سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای داشتن پوست سالم در سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید