121 دختر نوجوان برای حضور در تیم ملی والیبال تست دادند

به گزارش ناق، تهران (پانا) - نخستین اردوی انتخابی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر پس از تست گیری از 121 بازیکن در شش مرحله به خاتمه رسید و دومین اردوی این تیم با حضور 60 بازیکن دیگر به زودی استارت خواهد خورد.

121 دختر نوجوان برای حضور در تیم ملی والیبال تست دادند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، اواخر مهرماه امسال میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر برنامه زمان بندی اردوهای انتخابی این تیم را گفت که بر اساس آن 121 دختر نوجوان برگزیده المپیاد ورزشی ساری و منتخب بازیکنان ثبت نام شده در سایت فدراسیون والیبال در اردوی نخست انتخابی که در 6 مرحله برگزار گردید، شرکت کردند. این اردو روز گذشته با حضور بازیکنانی از استان های تهران و فارس در کمپ چمران به پایان رسید.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر با بیان این که بازیکنان در اردو طبقه بندی شدند و بر اساس مهارت ها، آمادگی جسمانی و ویژگی های فیزیکی تمرینات خود را پیگیری کردند، گفت: اردوی نخست تیم ملی والیبال نوجوانان دختر با حضور 121 بازیکن در شش مرحله برگزار گردید و به زودی 60 بازیکن دیگر در دو گروه الف و ب به اردوی انتخابی دعوت خواهند شد تا در نهایت از بین 181 بازیکن، 40 نفر انتخاب شوند.

میترا شعبانیان توضیح داد: این تعداد تا خرداد 1401 به عدد 12 خواهد رسید تا تیم ملی نوجوانان دختر ایران راهی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2022 گردد.

وی هدف فدراسیون والیبال را شناسایی تمامی استعدادها در کشور دانست و اضافه کرد: تمام توانمان را به کار گرفته ایم که دختران مستعد حتی در دورترین منطقه ها با همکاری هیات ها از این جریان دور نباشند. به همین علت با تعاملات اجرا شده، ویدیوهای زیادی از مهارت های دختران والیبالیست دریافت و در نهایت بازیکنانی که تا حدودی به معیارهای کادر فنی نزدیک بودند برای حضور در اردوهای انتخابی دعوت کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ادامه داد: باید شیوه جدیدی را اجرا کنیم تا بازیکنان یاد بگیرند اردوهای ملی صحنه یادگیری و اصلاح تکنیک ها نیست. این اتفاق حمایت و همکاری مسئولان و مربیان متخصص را می طلبد. بازیکنان باید از رده نونهالان آموزش تخصصی و اصولی خود را زیر نظر مربیان شروع نمایند و بدون وقفه تمرین نمایند تا بتوانند در آینده برای تیم های ملی مفید باشند.

شعبانیان با تاکید بر اهمیت موضوع استعدادیابی، توضیح داد: این بخش در والیبال باید بیش از بیش فعال باشد. ضروری است استعدادها در همان سنین پایین شناسایی و پرورش یابند تا والیبال دختران نیز همچون والیبال پسران با توجه به پست های تخصصیشان به اردوهای ملی دعوت شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر با تاکید بر این که بازیکن سازی وظیفه فدراسیون نیست، گفت: این اتفاق باید در هیات ها و باشگاه ها رخ دهد. برای مثال تعداد قابل توجه ای از بازکنان تیم ملی به شهر ارومیه تعلق دارند چرا که باشگاه های والیبال در این استان اهتمام زیادی در کشف و جذب استعدادها دارند. بالطبع بازیکنان در این باشگاه ها ساخته و راهی تیم ملی می شوند. با

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1843

به "121 دختر نوجوان برای حضور در تیم ملی والیبال تست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "121 دختر نوجوان برای حضور در تیم ملی والیبال تست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید