5 ویژگی که از اندروید 12 انتظار داریم

به گزارش ناق، با وجود اینکه ماه های زیادی تا عرضه عمومی اندروید 12 فاصله داریم، ولی فرایند انتشار نسخه های بتا این سیستم عامل به زودی آغاز خواهد شد. سال گذشته اندروید 11 توجه گسترده ای به خود جلب کرد و به همین خاطر بی صبرانه منتظریم که ببینیم امسال گوگل چه برنامه هایی برای نسخه جدید اندروید دارد. با این حال، هنوز جزئیات چندانی از اندروید 12 فاش نشده است.

5 ویژگی که از اندروید 12 انتظار داریم

به همین خاطر در ادامه به 5 ویژگی جدیدترین نسخه اندروید 12 می پردازیم که انتظارش را داریم. این ویژگی ها هنوز در شایعه ها و گزارش ها مطرح نشده اند ولی امیدواریم درون اندروید 12 قرار داشته باشند.

1. تحول ویجت ها

از همان اولین نسخه اندروید در سال 2008، ویجت ها بخش مهمی از اندروید بوده اند و اگرچه طی این سال ها اندکی بهبود پیدا کرده اند، ولی هنوز هم مسائل زیادی دارند. این ویجت ها نسبت به یکدیگر متفاوت به نظر می رسند، بسیاری از توسعه دهندگان آن ها را به طور کامل نادیده می گیرند و رشد معناداری در بین آن ها دیده نمی شود.

با توجه به راه یابی ویجت ها به iOS 14، امیدواریم گوگل هم بار دیگر به این مشخصه توجه نشان بدهد و تجربه کاربری آن ها را بهبود ببخشد. در حال حاضر برخی ویجت های اندروید عالی هستند ولی برخی دیگر اصلا حرفی برای گفتن ندارند. روی هم رفته گوگل هم مانند اپل باید قواعد مشخصی برای طراحی و توسعه ویجت ها در نظر بگیرد تا هماهنگی بیشتری پیدا کنند.

البته یکی از مهم ترین مزایای اندروید قابلیت های شخصی سازی گسترده آن است و این رویکرد برای ویجت ها هم باید وجود داشته باشد. اما اگر توسعه ویجت ها برای توسعه دهندگان ساده تر شود و دستورالعمل های طراحی روشن تری معرفی شود، احتمالا این مشخصه با استقبال بیشتری روبرو می شود. در حال حاضر حتی ویجت های اپلیکیشن های اندروید هم هماهنگ نیستند و گوگل حداقل می تواند چنین کاری را انجام دهد.

2. حالت کار با یک دست

با وجود اینکه سال گذشته میلادی گوشی های کوچک دوباره مورد توجه قرار گرفتند، اما در هر صورت بسیاری از گوشی های اندرویدی همچنان نمایشگرهای بسیار بزرگی دارند. نمایشگرهای بزرگ برای چندوظیفگی و بهره گیری از انواع محتوا عالی هستند اما از طرف دیگر برای برخی کاربران مشکل به وجود می آورند.

شرکت هایی مانند سامسونگ و وان پلاس از چند سال قبل حالت کار با یک دست را برای گوشی های خود ارائه داده اند و اگرچه این مشخصه در این گوشی ها کار خود را به خوبی انجام می دهد، اما وجود این قابلیت در اندروید خام منجر به هماهنگی بیشتر این مشخصه در گوشی های اندرویدی مختلف می شود. گوگل با انجام چنین کاری می تواند عملکرد این قابلیت را بهبود ببخشد، سازگاری آن را با اپلیکیشن های مختلف بیشتر کند و شرکت هایی که هنوز این قابلیت را ارائه نداده اند، می توانند از آن بهره ببرند.

3. بهبود قابلیت تصویر در تصویر

قابلیت تصویر در تصویر اندروید خام از زمان معرفی آن در اندروید 8 تا حالا تغییر خاصی نداشته است. با توجه به اینکه اپل بعد از سال ها این مشخصه را در iOS 14 تعبیه کرده، گوگل هم بالاخره باید توجه بیشتری به این موضوع نشان بدهد.

اپل برای این قابلیت تصویر در تصویر ایده های جالب زیادی را عملی کرده که از بین آن ها می توانیم به راحتی تغییر اندازه پلیر و خارج کردن آن از رابط کاربری و در عین حال شنیدن صدای ویدیو اشاره کنیم. گوگل به غیر از این قابلیت ها می تواند دست به نوآوری بزند و در اندروید 12 برای این موضوع امکانات بیشتری را ارائه دهد.

همچنین امیدواریم گوگل در اندروید 12 قابلیت تصویر در تصویر را به عنوان یک ویژگی پیش فرض برای انواع اپلیکیشن های پخش کننده ویدیو ارائه دهد. عملی کردن چنین مشخصه ای مطمئنا ساده و راحت نخواهد بود ولی گوگل از پس انجام آن برمی آید.

4. شارژ تطبیقی برای همه گوشی های اندرویدی

قابلیت شارژ تطبیقی در نگاه اول مشخصه مهمی محسوب نمی شود ولی مزایای آن در استفاده بلندمدت قابل توجه است. بسیاری از کاربران قبل از خواب گوشی خود را به شارژر وصل می کنند. اگرچه چنین کاری راحت ترین راه برای تأمین شارژ گوشی است، ولی برای باتری گوشی فرایند چندان ایدئالی به حساب نمی آید. وقتی که باتری گوشی ساعات طولانی به شارژر وصل باشد، این کار طی مرور زمان عمر باتری گوشی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

اما شارژ تطبیقی این مشکل را حل می کند. زمانی که این مشخصه فعال باشد، سرعت شارژ با توجه به آلارم های تنظیم شده در گوشی تغییر پیدا می کند. به همین خاطر زمانی که بیدار می شوید، گوشی شما دارای 100 درصد شارژ است ولی این گوشی به آهستگی این شارژ را دریافت کرده تا دوام باتری دچار مشکل نشود.

گوگل این مشخصه را فعلا فقط برای گوشی های پیکسل ارائه داده ولی اگر بهره گیری آن توسط تمام گوشی های اندرویدی امکان پذیر شود، عمر باتری این گوشی ها تا حد قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

5. اسکرین شات اسکرولی

بعد از سال ها انتظار، اندروید 11 بالاخره قابلیت ضبط فیلم از نمایشگر گوشی را ارائه داد. حالا امیدواریم اندروید 12 از قابلیت اسکرین شات اسکرولی بهره ببرد. این یکی از ویژگی هایی است که تقریبا تمام رابط های کاربری آن را ارائه می دهند ولی هنوز به اندروید خام راه پیدا نکرده است.

این مشخصه در نگاه اول ویژگی چندان خاصی محسوب نمی شود ولی در هر صورت کاربردهای مختلفی دارد و نبود آن در اندروید خام به نوعی خنده دار است. باید ببینیم آیا گوگل بالاخره این ویژگی ساده را برای اندروید 12 ارائه می دهد یا نه.

  • اندروید یا iOS؛ کدام یک سیستم عامل امن تری است؟

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1459

به "5 ویژگی که از اندروید 12 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی که از اندروید 12 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید