50 سال خاطرات عکاس شیرازی منتشر شد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز،، کتاب شیراز در یاد من 7 خرداد 1402 از سوی انتشارات ادیب مصطفوی به بازار نشر آمد.

50 سال خاطرات عکاس شیرازی منتشر شد

در این کتاب منصور صانع به روال آنچه روزنوشت های فضای مجازی این سال ها پیشه نموده است خاطرات کودکی و نوجوانی خویش را قلمی نموده است و در مقدمه این کتاب آنچنان که گفته است کسب وکارها، اماکن و شخصیت های 50 سال گذشته شیراز را مرور نموده است.

صانع در این اثر 199 صفحه است با زبانی شیرین و لهجه شیرازی به بیان خاطرات خود پرداخته و آن گونه که در مقدمه اشاره نموده ادای دینی است به شیراز خوب ما، و اگر مرا به عنوان یک نویسنده تازه کار در نظر بگیرید نوشته های شیرینی است، سعی نموده ام همان چیزهایی که به تصورم می آید را روی کاغذ بیاورم....

او در صفحات نخستین این کتاب آلبومی از نقش آفرینان خاطرات کودکی را به مخاطب ارایه نموده و در ادامه هر صفحه را به خاطره ای از شیراز اختصاص داده است.

صانع در صفحات پایانی این کتاب برای اینکه خواننده را بیشتر در حال و هوای شیراز دهه چهل و پنجاه خورشیدی قرار دهد شماری عکس از شیراز آن روزها قرار داده است. بعلاوه ستونی بنام انتقادها از روزنامه پارس به همت زنده یاد فضل الله شرقی را منتشر نموده است.

یکی دیگر از بخش های مجذوب نماینده کتاب شیراز در یاد من واژگان شیرازی در خاطره هاست که نویسنده عنوان نموده پس از تدوین نهایی کتاب به این فکر رسیدم که شاید یک غیر شیرازی بخواهد با خواندن این کتاب در خاطره ها سهیم گردد و یا حتی خود شیرازی ها به خاطر کمتر استفاده کردن خیلی از اصطلاحات در سال های اخیر، معنای آن را ندانند و نتوانند با کتاب ارتباط برقرار نمایند، به همین دلیل بر آن شدم که در این بخش هر خاطره ای را بر اساس عنوان و صفحه یا شرح نکات ابهام برانگیز بیاورم که همه به یکسان از مطالب کتاب استفاده نمایند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب شیراز در یاد من در یک هزار نسخه با مدیریت هنری رضا عابدی، صفحه آرایی سحر فکرپور در قطع وزیری به بهای 280 هزار تومان عرضه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2207

به "50 سال خاطرات عکاس شیرازی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 سال خاطرات عکاس شیرازی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید