ارمنستان، روسیه و آذربایجان توافق انتها جنگ قره باغ را امضا کردند

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان بامداد سه شنبه (به وقت تهران) با انتشار یک بیانیه اعلام نمود که این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای سرانجام دادن به جنگ در قره باغ توافقنامه ای را امضا نموده است.

ارمنستان، روسیه و آذربایجان توافق انتها جنگ قره باغ را امضا کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پاشینیان در این بیانیه با اعلام این خبر و تأکید بر آنکه آتش بس برای مردم ارمنستان و شخص او بسیار دردناک است، توضیح داد: این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی کنیم که باخته ایم و این شروع عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود.

وی گفت: در برابر شهدای همه شما زانو می زنم. در برابر همه سربازان، افسران، ژنرال ها و نیروهای داوطلب که با جانشان از سرزمین مادری مان دفاع کردند، تعظیم می کنم.

لازم به ذکر است که دور جدید درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ از ششم مهرماه امسال و با گلوله باران مواضع یکدیگر شروع شد. به دنبال این رویارویی نظامی، ارمنستان با اعلام شرایط جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً شرایط جنگی بیان کرد. اما به رغم آنکه دو طرف طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیریها و برقراری آتش بس با یکدیگر به توافق رسیده اند (دو بار با میانجی گری روسیه و یک بار با میانجی گری آمریکا)، درگیریها همچنان ادامه یافته و هر کدام از طرف های درگیر دیگری را به نقض آتش بس متهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1206

به "ارمنستان، روسیه و آذربایجان توافق انتها جنگ قره باغ را امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان، روسیه و آذربایجان توافق انتها جنگ قره باغ را امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید