اخراج نگهبان سابق 95 ساله اردوگاه نازی ها از آمریکا

به گزارش ناق، وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه بیان کرد، ایالات متحده مرد 95 ساله ای را پس از تحقیقات فدرال که نشان داد وی حین جنگ جهانی دوم به عنوان نگهبان در یک اردوگاه کار اجباری نازی ها کار می نموده، به آلمان اخراج نموده است.

اخراج نگهبان سابق 95 ساله اردوگاه نازی ها از آمریکا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، آژانس های فدرال گفتند فردریش کارل برگر، شهروند آلمانی، حین خدمت به عنوان نگهبان در سیستم اردوگاه اجباری نوئنگام در شمال آلمان، در آزار و اذیت سال 1945 از سوی نازی ها مشارکت داشته است.

تائه جانسون، مدیر اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: ما متعهد به تضمین آن هستیم که آمریکا پناهگاهی برای ناقضان حقوق بشر و جنایتکاران جنگی نخواهد بود. ما هیچ زمان تعقیب کسانی که دیگران را آزار داده اند، متوقف نمی کنیم.

وی اعلام کرد: این پرونده، مثالی از فداکاری ثابت قدم اعمال مهاجرت و گمرک و وزارت دادگستری ایالات متحده در تعقیب عدالت و شکار بی وقفه کسانی است که در یکی از عظیم ترین قساوت های تاریخ شرکت داشته اند.

پس از محاکمه ای دوروزه در فوریه 2020، یک قاضی دریافت برگر که از سال 1959 در آمریکا زندگی نموده بود، تحت قانون اصلاحیه قانون مهاجرت و ملیت 1978 هولتزمن، قابل اخراج از کشور است زیرا خدمت او به عنوان یک نگهبان اردوگاه اجباری، شامل یاری به آزار مورد حمایت نازی ها بوده است.

در آن موقع برگر به واشنگتن پست گفت: نمی توانم درک کنم چطور چنین امری در کشوری مثل آمریکا اتفاق می افتد. شما دارید مرا از خانه ام بیرون می کنید.

وزارت دادگستری آمریکا گفت برگر، هفتادمین آزارگر نازی است که از آمریکا به آلمان اخراج می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1448

به "اخراج نگهبان سابق 95 ساله اردوگاه نازی ها از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج نگهبان سابق 95 ساله اردوگاه نازی ها از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید