ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکردی جدید

به گزارش ناق، خبرنگاران/خراسان جنوبی معتمدیان با اشاره به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکردی جدید، به تشریح مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا پرداخت.

ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکردی جدید

محمدصادق معتمدیان، دوشنبه شب 18 فروردین در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به مصوبات روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا و شروع مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: در این مرحله طرح فاصله گذاری اجتماعی که به صورت هوشمند دنبال خواهد شد، مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می شوند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: مشاغل کم ریسک و متوسط از بیست و سوم فروردین، فعالیت شان را شروع خواهند کرد، اما مشاغل پر ریسک و همچنین اماکن عمومی مانند پارک ها و بوستان ها تا انتها فروردین ممنوع و تعطیل خواهند بود.

استاندار خراسان جنوبی در مورد فعالیت ادارات دولتی نیز گفت: ادارات دولتی از بیست و سوم فروردین با حضور دو سوم کارمندان خدمت رسانی به مردم را در دستور کار قرار می دهند.

معتمدیان با بیان اینکه یک سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری یا مرخصی در منازل خواهند بود، یادآور شد: ساعت کاری ادارات طبق مصوبه ستاد ملی، از بیست و سوم فروردین 7 صبح الی 14 بعد از ظهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس و دانشگاه ها به غیر از مقطع دکترا تا انتها فروردین تعطیل خواهند بود، اضافه نمود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در بخش عبور و مرور در ورودی شهرها، همچنان از ورود افراد غیربومی به استان جلوگیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی، غافل نشدن از حوزه مالی و معیشت مردم را یک ضرورت برشمرد و اعلام کرد: بدون شک اولویت اول کشور، سلامت مردم است، اما در کنار آن اولویت های زیستی دیگری مانند مسائل مالی و اجتماعی وجود دارند که در شرایط تحریم های ظالمانه و کاهش قیمت نفت باید مورد توجه قرار بگیرند.

معتمدیان با بیان اینکه اگر فراوری در کشور آسیب ببیند، آثار زیانبارش بیشتر از کرونا خواهد بود، توضیح داد: بیماری کرونا علی رغم ایجاد فاصله فیزیکی، دل ها را به یکدیگر نزدیک نموده، کرونا موجب انسجام و تألیف قلوب میان ارکان و قوای مختلف نظام و مردم شده که نمونه این اتحاد و همدلی را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی یادآور شد: مردم خراسان جنوبی همگام با سراسر کشور، همراهی و اتحاد خود را در این برهه از زمان به نمایش گذاشته اند که این نشانگر اعتماد بالای مردم به مسئولین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 897

به "ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکردی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکردی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید