ارائه چهارچوب مالیات دیجیتال بر شرکت های بزرگ

به گزارش ناق، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی چهارچوبی برای اجرای قوانین اقتصادیات دیجیتال شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و آمازون ارائه کرده تا به بهبود اقتصاد پس از بحران کرونا کمک کند.

ارائه چهارچوب مالیات دیجیتال بر شرکت های بزرگ

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایرانبه نقل از آسوشیتدپرس، یک سازمان ناظر بر اقتصاد جهانی پیشنهاد بازبینی کلی در قوانین اقتصادیاتی بین المللی را ارائه کرد تا به این ترتیب شرکت های بزرگ فناوری مجبور به پرداخت اقتصادیات دیجیتال شوند.

همچنین این سازمان هشدار داده عدم همخوانی با این قوانین، فرایند بهبود شرایط اقتصادی پس از بحران کووید19 را مشکل تر می کند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD)، گفت چهارچوب بازبینی قوانین اقتصادیاتی جهانی در هفته جاری به وزرای کشور اعضایG20 ارائه می شود و درصورت دستیابی به توافق از اواسط 2021 میلادی اجرا خواهد شد. این سازمان تخمین می زند اقدامات مذکور به افزایش 100 میلیارد دلاری درآمد حاصل از اقتصادیات در یک سال منجر شود.

OECD از مدت ها قبل تلاش دارد میان 135 کشور درباره اقتصادیات دیجیتال همگرایی ایجاد کند. این درحالی است که فرانسه و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی مانند آمازون و گوگل می خواهند تا سهم عادلانه اقتصادیات خود را بپردازند. البته آمریکا در مقابل این امر مقاومت کرده است.

از سوی دیگر این سازمان جهانی هشدار داده اگر کشورها درباره قوانین اقتصادیاتی به توافق نرسند، احتمالا هر کشور به طور جداگانه اقتصادیات بر سرویس های دیجیتال را وضع کند تا به بهبود اقتصادی از بحران کمک کند. این امر خطری است که تجارت جهانی را تهدید می کند. همچنین اگر این امر اتفاق بیفتد، فرایند کاهش رشد اقتصاد جهانی سالانه بیش از یک درصد افت می کند.

در قوانین جدید از کشورها خواسته شده تا حداقل اقتصادیات را از شرکت ها دریافت کنند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1205

به "ارائه چهارچوب مالیات دیجیتال بر شرکت های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه چهارچوب مالیات دیجیتال بر شرکت های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید