استرس کاری و نگرانی اقتصادی شما را سکته می دهد

به گزارش ناق، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، استرس کاری و نگرانی های اقتصادی می تواند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را تا 30 درصد افزایش دهد.

استرس کاری و نگرانی اقتصادی شما را سکته می دهد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از میدل ایست، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، استرس کاری و نگرانی های اقتصادی می تواند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را تا 30 درصد افزایش دهد.

محققان در سوئد بیش از 100 هزار نفر را تحت آنالیز قرار دادند و دریافتند، میان استرس و بیماری های قلبی عروقی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد؛ گمان می رود که سطوح بالای کورتیزول ناشی از استرس می تواند فشار خون را افزایش دهد.

متخصصان نمی توانند به طور قطعی پیوندی را که یافته اند شرح دهند، یا حتی اگر سطح استرس بالا دلیل بیماری های قلبی عروقی باشد. با این حال، مطالعات قبلی نشان می دهد، سطوح بالای کورتیزول ناشی از استرس طولانی مدت می تواند کلسترول خون، تری گلیسیرید، قند خون و فشار خون را افزایش دهد.

کارشناسان دانشگاه گوتنبرگ می گویند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با احساس استرس، مسائل اقتصادی و رویداد های نامطلوب زندگی افزایش می یابد. نیکا روزنگرن، نویسنده این مطالعه و استاد پزشکی در دانشگاه گوتنبرگ گفت: دقیقاً معین نیست که چه چیزی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در میان افراد تحت استرس شدید می گردد؛ اما بسیاری از فرآیند های مختلف در بدن، مانند تصلب شرایین و لخته شدن خون ممکن است تحت تأثیر استرس قرار گیرند.

بیماری قلبی عروقی اصطلاحی برای انواع بیماری هایی است که بر قلب یا رگ های خونی تأثیر می گذارد، از جمله بیماری عروق کرونر قلب (انسداد عروق) که می تواند باعث حملات قلبی، سکته مغزی و ... گردد. بیماری های قلبی عروقی اولین دلیل مرگ و میر در سراسر دنیا است و تخمین زده می گردد که سالانه 17.9 میلیون جان خود را بر اثر این عارضه از دست می دهند. این تحقیق تازه بر اساس داده های جمع آوری شده بین ژانویه 2003 و مارس 2021 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1948

به "استرس کاری و نگرانی اقتصادی شما را سکته می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس کاری و نگرانی اقتصادی شما را سکته می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید